با حضور فرماندار راور، 2 پروژه آب شیرین‌کن مگنتیکال کشاورزی در این شهرستان مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ،‌ دوشنبه شب با حضور فرماندار راور و جمعی از مسئولان بخش کشاورزی 2 پروژه آب شیرین‌کن مگنتیکال کشاورزی در روستاهای ده‌شیب و الله‌آباد این شهرستان مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

فرهاد هنرمندابراهیمی مشاور و مجری ارائه خدمات آبرسانی کشاورزی راور در این مراسم اظهار داشت: کشاورزان نباید نگران شوری آب کشاورزی باشند زیرا مزایای آبیاری دستگاه آب شیرین‌کن مگنتیکال مغناطیسی افزایش محصول و رشد سالانه گیاه و کاهش رسوب‌گذاری آب در جداره لوله‌ها و ادوات آبیاری تحت فشار است.

وی افزود: کاهش سختی آب و از بین بردن کریستال‌های نمک، کاهش آفات و انگل‌های گیاه و کاهش مصرف کودهای زراعی از دیگر مزایای این دستگاه است و نصب این دستگاه بر روی موتور پمپ‌های کشاورزی موجب جلوگیری از ایجاد پوسته نمکی سخت بر روی خاک، عدم رشد جلبک در مسیر آبیاری، عدم رشد  علف‌های هرز و گیاهان انگلی در زمین‌های کشاورزی و امکان احداث گلخانه و کاشت صیفی‌جات با آب شور در مناطق کویر می‌شود.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: هر دستگاه با اعتباری بالغ بر 70 میلیون ریال هزینه شده و در مسیر موتور پمپ‌های کشاورزی نصب می‌شود./ج1

برچسب ها: کرمان ، شیرین ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.