مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: فردا پنجمین همایش تعامل اقوام و ادیان در ارومیه برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام محمدباقر کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار داشت: پنجمین همایش تعامل اقوام و ادیان از فردا به مدت یک روز در ارومیه کار خود را آغاز خواهد کرد.

وی با اشاره به حضور معاون مطبوعات و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این همایش، تصریح کرد: در این همایش علاوه بر حضور مسئولان استانی شاهد حضور پژوهشگران استانی و کشوری خواهیم بود.

کریمی محورهای برگزاری این همایش را هویت، رسانه، مهندسی فرهنگی و بیداری اسلامی عنوان کرد و افزود: مقالات ارائه شده به دبیرخانه همایش نیز در این چهار محور بود.

وی با بیان اینکه آثار رسیده به دبیرخانه پنجمین همایش "تعامل اقوام و ادیان" عمدتا از استان‌های آذربایجان غربی، کردستان، تهران، زنجان و آذربایجان شرقی است، خاطرنشان کرد: مقالات برتر در این همایش قرائت می‌شوند.

کریمی با بیان اینکه برای شرکت‌کنندگان در این همایش گواهی حضور در جشنواره اعطا می‌شود، اعلام کرد: در هر محور سه اثر به عنوان آثار برتر انتخاب شده‌اند.

وی با بیان اینکه آذربایجان غربی از الگوهای مهم تعامل ادیان و اقوام در کشورهاست،‌ افزود: این همایش با هدف بررسی هرچه بیشتر زمینه‌های ایجاد تعامل و تفاهم بین ادیان و قومیت‌ها برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی اظهار داشت: وحدت ادیان از نظر قرآن، احادیث و عرفان مولوی، تبیین جامعه شناختی در بین شهروندان ارومیه‌ای، جایگاه رویکرد منطق فازی و آشوب نظم‌دار در تعامل اقوام و اقلیت‌ها در نظام جمهوری اسلامی و عدم گسست وحدت ملی عنوان‌های مقالات پانل سوم را تشکیل می‌دهند.

کریمی با اشاره به تعامل اقوام و ادیان در استان، تصریح کرد: تنوع قومیتی در مرزهای کشور بیش‌تر از سایر مناطق است و باید در سطح استان از این ظرفیت استفاده کنیم./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.