کميسر عالي حقوق بشر سازمان ملل اذعان كرد: گروههاي مسلح ضد دمشق، از مردم در مقابل ارتش سوريه سپر انساني ساخته اند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه، ناوي پيلاي پس از شركت در جلسه غيرعلني شوراي امنيت درباره سوريه در جمع خبرنگاران گفت: گروههاي مخالف مسلح در سوريه اقداماتي را انجام داده اند که موجب آسيب رسيدن به جمعيت غيرنظاميان شده است.

وي افزود: کسانيکه مسئول حمله به غيرنظاميان هستند، بايد پاسخگوي اعمال خود باشند و بر اين باورم شواهدي وجود دارد که تاييد کننده وقوع جنايت عليه انسانيت در سوريه است.

کميسر عالي حقوق بشر گفت: همه ما خواهان پايان درگيري در سوريه هستيم.

پيلاي گفت: دفتر کميسر عالي حقوق بشر به همراه کميسيون مستقل تحقيق در مورد اوضاع سوريه، اسنادي را مبني بر نقض جدي حقوق بشر از سويمخالفان ارائه كرده اند.

وي افزود: در اين اسناد تاکيد شده است نيروهاي مخالف اقدام به کشتار مقامات دولتي و مظنونان به همکاري با دولت مبادرت دارند.

وي افزود: مخالفان همچنين مواد منفجره فزاينده به کار مي برند که موجب کشتار و مجروح شدن غيرنظاميان مي شود.

ناوي پيلاي همچنين اذعان کرد: اسناد موثقي در اختيار داريم که حاکي از تسلط گروههاي مسلح بر امکانات درماني به منظور اقدامات نظامي است.

وي افزود: هر راه حلي در مورد درگيري هاي سوريه بايد دقيقا با توجه به ريشه درگيري ها در نظر گرفته شود.

کميسر عالي حقوق بشر گفت: از طرح گروه اقدام استقبال مي کند و اميدوار است اين طرح به فوريت راه را براي ايجاد دموکراسي ناب و کشوري مشمول توام با احترام به حقوق بشر و نقش حاکميت قانون، هموار سازد.

وي بر حضور ناظران سازمان ملل در سوريه نيز تاکيد كرد و با حياتي ناميدن آن از شوراي امنيت خواست همچنان از ماموريت هيئت ناظران حمايت کند.
برچسب ها: سوریه ، اذعان ، سپر ، انسانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار