در طول یک ماه گذشته شاهد حضور کارشناسان مختلف کشورمان در برنامه های ویژه یورو 2012 بودیم.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران کارشناسی زیادی در مسابقات یورو 2012 در صدا و سیما و مطبوعات مطرح شد اما آنچه که مسلم است اینکه فوتبال ما همچنان در پیچ اول درجا می زند و هیچ نشان و اراده ای از پیشرفت نشان نمی دهد.

دغدغه ذهنی ما این است که اگر کارشناسان فوتبال ما اینقدر می فهمند و به علم روز دنیا مسلط هستند که می توانند از بهترین مربیان و بازیکنان دنیا ایراد فنی بگیرند، چرا دانش خود را برای رشد و پیشرفت فوتبال ایران به کار نمی گیرند تا شاهد تحول اساسی در این رشته جذاب و پرطرفدار در کشورمان باشیم؟

بحث دیگری که مطرح است اینکه چرا مربیان شاغل در لیگ ایران در این بحث های کارشناسی تلویزیونی شرکت نمی کنند و همواره مربیانی که بیکار هستند را به عنوان کارشناس در برنامه های مختلف ورزشی می بینیم و نکته جالب تر اینکه دوستان بیکار هرگاه در این برنامه شرکت می کنند، آنقدر خوب حرف می زنند که خیلی زودتر از حد تصور تیم ها سراغ شان می روند و فعالیت آنها در سطح اول فوتبال ایران دوباره آغاز می شود.
هر چند که در نهایت این دوستان راه به جایی نمی برند و باز هم شاهد شکست آنها در تیم های مختلف هستیم.

متاسفانه این رویه سال هاست که وجود داشته و همچنان ادامه دارد و به نظر می رسد قرار نیست تحولی در فوتبال کشورمان شاهد باشیم. کارشناس محترم فوتبال ایران هم فقط خوب حرف می زنند و برای مربیان و بازیکنان بزرگ دنیا راهکار می دهند امام وقتی پای عمل  به میان می آید، از ارائه ساده ترین تاکتیک های ممکن هم عاجز هستند و نمی توانند نتایج مطلوبی کسب کنند.

فوتبال ایران سالهاست که درجا می زند و غم انگیز است که بگوییم اراده ای برای پیشرفت ازخودش نشان نمی دهد  شاهد پسرفت و نزول این رشته در کشورمان هستیم . کارشناسان فوتبال ایران اگر تلاش کنند راهکارهای اصولی و حرفه ای شان را در کشورمان ارائه کنند، می توانیم به رشد و پیشرفت فوتبال ایران امیدوار باشیم اما در این سال ها چیزی جز حرف زدن از آنها ندیده ایم و بعید است غیر از این هم چیزی نمی بینیم چرا که همواره حرف زدن خیلی راحت تر از عمل کردن است./با

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار