پژوهشگر سعودي احتمال مرگ پادشاه عربستان را رد نکرد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، تحلیلگر سیاسی و پژوهشگر سعودی با بیان اینکه رژیم عربستان برای ایجاد تغییرات سطحی و ظاهری تلاش می کند احتمال مرگ پادشاه این کشور را رد نکرد.

فؤاد ابراهیم درباره انتشار برخی خبرها درباره مرگ عبدالله بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان، گفت: شایعات و خبرهایی اخیراً درباره سلامت جسمانی عبدالله بن عبدالعزیز منتشر می شود حتی وضع امنیتی در ریاض و مناطق دیگر آبستن حوادث و تحولات است. شایعات و خبرها تا حدودی به وضع جسمانی پادشاه عربستان مربوط می شود. او از بیماری های مختلفی، از جمله بیماری کمر درد، رنج می برد و حتی سبب شده است وی نتواند به طور طبیعی حرکت کند.

فؤاد ابراهیم تصریح کرد خبرهای موثقی درباره مرگ عبدالله وجود ندارد، اما اکنون همه احتمال ها و خبرها درباره وضع جسمانی او مطرح است، به ویژه اینکه وی اکنون هشتاد و نه سال دارد و اعضای این خاندان تقریباً در این سن از دنیا رفته اند. از این رو، بعید نیست که اتفاقی برای او افتاده باشد.
 
وی گفت مرگ ناگهانی شخصیت های ارشد عربستان طی هشت ماه گذشته سبب می شود شایعات درباره مرگ عبدالله نیز افزایش یابد. افزون بر آن، وضع جسمانی پادشاه عربستان وخیم است که سبب افزایش شایعات و خبرها درباره احتمال مرگ او می شود. بنابراین، بعید نیست که این روزها خبر مرگ پادشاه یا هر یک از شاهزادگان سالخورده عربستان مانند شاهزاده سلمان بن عبدالعزیز ولیعهد جدید اعلام شود. وضع جسمانی ولیعهد جدید بهتر از وضع پادشاه عربستان نیست. او از ناراحتی های قلب، معده و مفاصل رنج می برد. بنابراین، بعید نیست که این روزها خبر مرگ او یا دیگر شاهزاده های سعودی اعلام شود.

فؤاد ابراهیم درباره تصمیم دربار پادشاه عربستان درباره برکنار کردن روسای دانشگاه های ملک سعود و دانشگاه ملک خالد گفت تلاش برای نشان دادن تغییرات ظاهری از طریق برکنار کردن مسئولان درجه دوم نشان دهنده این نیست که آل سعود درصدد اجرای تغییرات واقعی در این کشورند.

این تحلیلگر و پژوهشگر سعودی تصریح کرد شهروندان سعودی خواستار تغییرات و تعدیل های ریشه ای در کشورند. منتقدان بیش از دو دهه است که خواستار تغییرات در عرصه سیاسی اند. خواست آنها ایجاد تغییر در رژیم سیاسی، توزیع قدرت و ثروت، دادن آزادی ها عمومی و آزادی های شخصی و استقلال دستگاه قضایی است.

فؤاد ابراهیم افزود متاسفانه، خاندان حاکم در عربستان همچنان با ایجاد تغییرات شکلی و ظاهری تلاش می کنند تا به افکار عمومی داخلی چنین وانمود کنند که واقعاً قصد انجام تغییرات در کشور را دارند.

تحلیلگر و پژوهشگر سعودی در ادامه درباره آینده عربستان در سایه تحولات منطقه گفت بی گمان، عربستان نیز از تحولات پیرامونی خود تحت تاثیر قرار خواهد گرفت. این کشور بخشی از تحولات خاورمیانه است. تغییرات شاید در برخی بخش های این منطقه کند باشد، اما تغییر ایجاد خواهد شد. قوانین تغییر و تحول شامل عربستان نیز می شود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار