تيم ملي فوتبال اسپانيا با قهرماني در چهاردهمين دوره مسابقات جام ملت‌هاي اروپا به عنوان نخستين تيم دارنده سه جام متوالي در ديدارهاي رسمي و مهم انتخاب شد.

 به گزارش خبرنگار ورز شي باشگاه خبرنگاران ،‌مسابقات فوتبال جام ملت‌هاي اروپا از 19 خرداد به ميزباني مشترك لهستان و اوكراين با حضور 16 تيم در چهار گروه تيمي آغاز شد وfبامداد امروزبا دومين قهرماني متوالي اسپانيايي ها در اوكراين به پايان رسيد.
وينسته دل بوسكه با اين قهرماني به عنوان دومين مربي پس از هلموت شون كه آلمان غربي را در مسابقات قهرماني اروپا 1972 و جام جهاني 1974 قهرمان كند، با يك تيم دو قهرماني در اين رقابت‌ها را كسب كند.
همچنين اين مربي توانست به عنوان تنها سرمربي كه قهرمان يورو، جام جهاني و ليگ قهرماناني اروپا شده معرفي شود.فرناندو تورس كه شب گذشته سومين گل تيمش را وارد دروازه بوفون كرد، به عنوان اولين بازيكن كه در 2 فينال متوالي جام ملت‌ها موفق به گلزني مي‌شود، شناخته شد

،‌يكي ديگر از نكات جالب اين بازي‌ها اين بود كه ماتادورها با اين قهرماني اولين تيمي نام گرفتند كه سه قهرماني متوالي در رقابت‌هاي مهم و رسمي را بدست مي‌آورند

اين تيم افتخار قهرماني در يورو 2008  و جام جهاني 2010 را نيز در كارنامه دارد.داويد سليوا با 2 گل و سه پاس گل به عنوان بازيكني كه بيشترين كمك را به تيم ملي كشورش كرد، انتخاب شد و ژاوي هرناندز از همين تيم با 89 درصد پاس سالم بهترين پاسور رقابت‌هاي انتخاب شد.

**آمار يورو 2012
بهترين خط حمله مسابقات اسپانيا با 12 گل و ميانگين 2 گل در هر بازي،
 آلمان با 10 گل و ميانگين 2 گل در هر بازي و
سوئد با پنج گل و ميانگين 67 را گل در هر بازي اول تا سوم هستند
.مي‌توان اشاره كرد كه ايتاليا با 6 گل زده در رده سوم قرار دارد اما به دليل بازي كمتر سوئد، اين تيم در جايگاه سوم قرار گرفته است.

 ** بدترين خط حمله تيم ملي   ايرلند با يك گل و ميانگين 0.33 گل در هر با زي و اوكراين، لهستان و هلند با 2 گل و ميانگين 0.67 گل در هر بازي شناخته شده‌اند.

** بهترين خط دفاع تيم ملي اسپانيا با دريافت يك گل و ميانگين 0.17 گل در هر بازي، انگليس با
سه گل و ميانگين 0.75 گل در هر بازي و پرتغال با دريافت چهار گل و 0.8گل در هر بازي به عنوان بهترين خط دفاعي بازي‌ها انتخاب شدند.

** بدترين خط دفاع ايرلند با 9 گل و دريافت سه گل در هر بازي، يونان و هفت گل و ميانگين 1.75 گل در هر بازي و سوئد با پنج گل و ميانگين 1.67 گل در هر بازي بدترين خط دفاع بازي‌ها بودند.
**
بيشترين كارت زرد ايتاليا با 16 كارت، پرتغال با 12 كارت و اسپانيا و يونان به صورت مشترك با 11 كارت اول تا سوم هستند.

** كمترين كارت زردآلمان با چهار كارت، دانمارك با چهار كارت و اوكراين، هلند و انلگيس با پنج كارت به صورت مشترك در رده‌هاي اول تا سوم قرار دارند.

**كارت قرمز يونان، لهستان، ايرلند تنها تيم‌هايي بودند كه هر كدام يك كارت قرمز دريافت كردند كه آن هم در مرحله گروهي مسابقات بود.

 **شوت درون چارچوب ايتاليا با 61 شوت و ميانگين 10.17 شوت در هر بازي، اسپانيا با 58 شوت و ميانگين 9.67 شوت در هر بازي و فرانسه با 37 شوت و ميانگين 9.25 شوت در هر بازي اول تا سوم هستند.

** آفسايد اسپانيا با 21 آفسايد، ايتاليا با 16 آفسايد و آلمان و يونان با 12 آفسايد اول تا سوم شدند. ** تيم‌هايي كه بيشترين خطا بر روي آنها صورت گرفته استاسپانيا با 102 خطا و ميانگين 17 خطا در هر بازي ، ايتاليا با 97 خطا و ميانگين 16.17 خطا در هر بازي و يونان با 64 خطا و ميانگين 16 خطا در هر بازي اول تا سوم هستند.

** تعداد پاس اسپانيا با 4893 پاس سالم، ايتاليا 3918 پاس و 74 درصد پاس سالم و آلمان با 3319 پاس و ميانگين 76 درصد پاس سالم اول تا سوم هستند.

 *درصد مالكيت توپاسپانيا با 59 درصد ، آلمان با 56 و روسيه با 56 درصد عناوين اول تا سوم درصد مالكيت توپ در بازي‌ها را در اختيار دارند.

** آمار انفرادي؛** بيشترين گل فرناندو تورس از اسپانيا با سه گل، آلن زاگوئف از روسيه با سه گل، ماريو ماندزوكيچ از كرواسي با سه گل، ماریوگومز از آلمان با سه گل، ماریو بالوتلی از ایتالیا از با سه گل و کریستیانو رونالدو از پرتغال با سه گل اول تا ششم هستند.

** بیشترین پاس گل اندروی آرشاوین از روسیه با سه پاس استیون جراردازانگلیس با سه پاس، داوید سیلوا از اسپانیا با سه پاس و مسعود اوزيل از آلمان با سه پاس اول تا چهارم هستند.**

بیشترین شوت در چارچوب کریستیانو رونالدو از پرتغال با 15 شوت ماریو بالوتلی از ایتالیا با 14 شوت و آندرس اینسیتا از اسپانیا با 14 شوت اول تا سوم هستند.

 ** شوت خارج از چارچوب کریستیانو رونالدو از پرتغال با 20 شوت، ماریو بالوتلی از ایتالیا با 12 شوت والکساندر کرژاکوف از روسیه با 11 شوت اول تا سوم هستند.
 
** آفساید فراندوتورس از اسپانیا با 6 آفساید آنتونیو دی ناتاله از ایتالیا با 6 گل آفساید و رابی کین از ایرلند با همین تعداد در جدول اول تا سوم هستند.

** کارت زرد سوکراتیس پاپاستاتوپولوس از یونان، کیت اندروز از ایرلند هر دو با سه کارت و جرمی منز از فرانسه با 2 کارت اول تا سوم هستند **
 کارت قرمز چنی از لهستان، سوکراتیس از یونان و کیت اندروز از ایرلند تنها اخراجی های جام هستند. **
 خطا ماریو بالوتی از ایتالیا با 17 خطا، میلان  با روش از جمهوری چک با 16 خطا و آلوارو آربلوا از اسپانیا با 16 خطا در جدول بیشترین خطاها اول تا سوم هستند.

** بیشترین خطایی که بر روی بازیکنان انجام شده آلوارو آرنلو از اسپانیا با 20 خطاف ماریو بالوتلی از ایتالیا با 19 خطا و آندروآ پیرلو از ایتالیا با همین تعداد خطا اول تاسوم هستند.

** آمار مسابقات:**
 پرگل ترین بازی آلمان 4 بر 2 یونان را در بازی مرحله یک چهارم نهایی شکست داد.

** بیشترین شوت در چارچوب 24 شوت در بازی های انگلیس و ایتالیا در مرحله یک چهارم نهایی که با تساوی بدون گل در قوت قانونی پایان یافت و اسپانیا چهار بر صفر ایرلند را در مرحله گروهی برده است.

 *** بیشترین شدت خارج از چارچوب 21 شوت در بازی پرتغال با هلند در مرحله گروهی که بازی 2 بر یک به سود پرتغال پایان یافت.

** بیشترین کرنر 17 کرنر در بازی تیم های چک با پرتغال در مرحله یک چهارم نهایی، یونان با روسیه در مرحله گروهی و ایتالیا با ایرلند در مرحله گروهی اتفاق افتاده است.

** بیشترین آفساید 10 آفساید در بازی تیم های ایتالیا با ایرلند در مرحله گروهی بوده است**
بیشترین خطا در بازی پرتغال با اسپانیا در مرحله نیمه نهایی 52 خطا صورت گرفته است ** بیشترین کارت زرد 9 کارت در بازی پرتغال با اسپانیا در مرحله نیمه نهایی بوده است

** بیشترین کارت قرمز 2 کارت قرمز در بازی افتتاحیه بین تیم های لهستان با یونان بود که سهم هر تیم یک اخراجی بود.

** کاپیتان های دروازه بان ایکرکاسیاس از اسپانیا، جیان لوئیحی بوفون از ایتالیا و هوگولوریس از فرانسه به عنوان کاپیتان اول و چک به عنوان کاپیتان دوم تیمش از جمهوری چک در مسابقات حاضر بودند.

 ** مربیان اخراجی فرانکی اسمولار از لهستان و لورن بلان از فرانسه از سرمربیگری تیم هایشان کنار گذاشته شدندو برت فان مارویک سرمربی هلند و ریک ادووکات سرمربی هلندی روسیه نیز از تیم های خود جدا شدند.

** گران قیمت ترین تیم تیم ملی اسپانیا با بیشترین ترکیب بازیکنان خود از تیم های بارسلونا و رئال مادرید به عنوان گران قیمت ترین تیم جام محسوب می شود.

** مسن ترین و جوان ترین تیم ایرلند به عنوان مسن ترین تیم جام و آلمان با میانگین سنی 24.5 به عنوان جوان ترین تیم جام معرفی شده است

. ** مسن ترین بازیکن جام کوستاس چاریکیایس دروازه بان یونان مسن ترین بازیکن جام چهاردهم بود

** اولین اخطاری جام پاپاس تادو پولوس از پونان در بازی افتتاحیه نخستین اخطاری جام ملت های 2012 لقب گرفته است.
برچسب ها: یورو ، اسپانیا ، آلمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار