عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي گفت: صرف تدوين سند تحول بنيادين آموزش و پرورش كافي نبوده و اين سند بايد به درستي اجرا شود.

غلامعلي حداد عادل نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با اشاره به تدوين سند تحول بنيادين در آموزش و پرورش گفت:‌ ماهيت سند تحول بنيادين آموزش و پرورش خوب است ولي مهمتر از آن نحوه اجراي اين سند است.

وي در ادامه افزود: صرف تدوين سند تحول بنيادين آموزش و پرورش روي كاغذ كفايت نمي‌كند و وزارت آموزش و پرورش بايد بتواند آن را به خوبي اجرا كند.

عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي همچنين خاطرنشان كرد: در صورتي كه سند تحول بنيادين آموزش و پرورش به درستي اجرا شود قطعا ثمرات بسياري را در اين حوزه شاهد خواهيم بود.

عضو كميسيون آموزش و تحقيقات در ادامه به ثبت نام دانشجويان متقاضي سفر به جزاير سه‌گانه ايراني اشاره كرد و گفت:‌ اين موضوع در صورت طرح در كميسيون بررسي خواهد شد و در صورت مفيد بودن قطعا پشتيباني لازم را جهت حمايت از دانشجويان متقاضي سفر به جزاير سه‌گانه ايراني بعمل خواهد آمد.

گفتني است سند تحول بنيادين آموزش و پرورش به نوعي به عنوان قانون اساسي نظام تعليم و تربيت ايران است كه در روز سه شنبه 22 آذرماه 1390 توسط رئيس  جمهور، وزير آموزش و پرورش، دبير شورايعالي‌ انقلاب فرهنگي و ... رونمايي شد.

براساس اين سند تربيت انساني موحد و مومن معتقد،‌ ارتقاي نقش نظام تعليم و تربيت رسمي، گسترش و تامين همه جانبه عدالت، برقراري نظام اثربخش، افزايش مشاركت، بهسازي و تحول در نظام برنامه‌ريزي آموزشي و رسي،‌كسب موقعيت نخست تربيتي در منطقه و جهان اسلام از اهداف كلان اين سند به شمار مي‌رود.
/س2
برچسب ها: سند ، آموزش ، تدوین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار