شاهزاده نايف بن فيصل مسئول ورزش عربستان در مصاحبه اي که دوشنبه منتشر شد شرط حضور زنان سعودي در المپيک را اعلام كرد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه، شاهزاده نايف مدير کل جوانان که معادل وزارت ورزش است گفت نخستين شرط اين است که ورزشکار براساس معيارهاي اسلامي، پوشيده باشد.

وي توضيح داد دومين شرط اين است که ورزشکار موافقت يکي از بستگان نزديک خود را داشته باشد و اين خويشاوند نزديک اين زن را همراهي کند و سومين شرط درخصوص عدم اختلاط بين زنان و مردان در طول اين رقابت ها است.
 
شاهزاده نايف افزود علاوه بر اين، هر ورزشکار زن و خويشاوند نزديک او بايد متعهد شوند که اين سه قانون را رعايت کنند.

شاهزاده نايف تاکيد کرد: همانگون که من قبلا توضيح داده بودم ، کميته المپيک عربستان سعودي و واحدهاي ورزشي هيچ بخش زنانه اي ندارند اما در صورت دعوت از سوي کميته بين المللي المپيک يا هر اتحاديه بين المللي ديگر ، مشارکت زنان سعودي بايد در چارچوب اين سه قانون انجام شود.
 
شاهزاده نايف در خصوص تاکيد کميته بين المللي المپيک درباره مشارکت زنان سعودي و تهديدهاي اين کميته براي تحريم اعلام کرد اين درخواست به چند سال پيش باز مي گردد اما عربستان سعودي ورزشکار زني نداشت که به رقابت هاي بين المللي اعزام کند.
 
وي افزود: اما اکنون ،ورزشکاران زن هم در  داخل و هم در خارج از کشور داريم و برخي از آنان به اتحاديه هاي بين المللي و کميته بين المللي المپيک تمايل خود را براي شرکت در رقابت هاي بين المللي اعلام کرده اند.
 
سفارت عربستان سعودي در لندن بيست و چهار ژوئن در بيانيه اي از قصد خود براي اجازه دادن به ورزشکاران زن سعودي براي شرکت در بازي هاي تابستان امسال ( بيست و هفت ژوئيه - دوازه اوت) خبرداد.

براساس اين بيانيه، کميته المپيک سعودي بر مشارکت ورزشکاران زن که مي توانند به اين رقابت ها راه يابند ، نظارت خواهد کرد.
برچسب ها: المپیک ، سعودی ، زنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار