نمایشگاه عکس های سه بعدی آثار تاریخی وبناهای فرهنگی ایران ،همزمان با هفته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بیروت لبنان ،از12 تا 19 تیرماه دراین شهر برگزار می شود.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران اصفهان معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری اصفهان با اعلام این خبر گفت: نظر به برگزاری نمایشگاه عکس های سه بعدی آثار تاریخی اصفهان در شهر دوبلین همزمان با هفته فرهنگی اصفهان در ایرلند واستقبال پرشور شهروندان ایرلندی از این نمایشگاه ، دومین نمایشگاه عکسهای سه بعدی آثار تاریخی با محوریت جاذبه های گردشگری ایران در شهر بیروت برگزار می شود.

حبیب الله تحویل پور افزود:جهت برگزاری این نمایشگاه ،چند تن از هنرمندان عکاس اصفهانی به شهرهای تاریخی ایران همچون شیراز، کرمان و یزد اعزام شده و در آنجا با استفاده از فنون جدید عکاسی به تهیه تصاویر سه بعدی پرداختند که آثار آنها در زمره فاخرترین آثار رشته عکاسی به شمار می رود.

وی بناهای تاریخی حافظیه،مسجد،بازار وحمام وکیل،تخت جمشید،ارگ کریم خان،باغ ارم و شاه چراغ در شهر شیراز،میدان امیر چخماق،بادگیر ها،مسجد جامع وخانه لاری ها در شهر یزد و میدان و حمام گنجعلی خان،گنبد جبلیه،موزه هرندی،زندان اسکندر وحصار قدیمی در شهر کرمان را شماری از آثار تاریخی برشمرد که از آنها تصاویر سه بعدی تهیه شده است.

تحویل پور، همچنین آثارتاریخی میدان امام (ره)،پل خواجو،سی وسه پل،کلیسای وانک،منارجنبان،عمارت چهلستون و... راآثار تاریخی اصفهان دانست که پیش از این عکس بر داری سه بعدی شده و در هفته فرهنگی اصفهان در دوبلین نیز به نمایش درآمده است.

وی با اشاره به اینکه مجموعه کامل آثار تاریخی اصفهان در قالب هدیه ای فرهنگی به شهروندان لبنانی بازدید کننده از این نمایشگاه تقدیم خواهد شد،تصریح کرد:کودکان ونوجوانان لبنانی پس از تماشای این تصاویر به ترسیم نقاشی از آنها خواهند پرداخت که منتخب آثار آنها در قالب نمایشگاهی در شهر اصفهان به نمایش در خواهد آمد.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری اصفهان،برگزاری مراسم شبی باقرآن مجید،اجرای تواشیح،برگزاری نمایشگاه صنایع دستی و هنرهای تجسمی،اجرای موسیقی سنتی،ورزشهای زورخانه ای،نمایش دستاوردهای علمی ایران وبرگزاری تور مجازی را شماری دیگر از بر نامه هایی ذکر نمود که در هفته فرهنگی کشورمان در شهر بیروت بر گزار خواهد شد.

گفتنی است گروهی متشکل از هنرمندان برجسته رشته های مختلف هنری و چهره های شاخص علمی و فرهنگی،راهی بیروت شدند./س

برچسب ها: اصفهان ، نمایشگاه ، عکس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.