مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های سیستان‌و بلوچستان گفت: افزایش ساعات کاری پایانه مرزی میلک با توجه به افزایش حجم تردد اجتناب‌ناپذیر است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران زاهدان علیرضا مجرد اظهار داشت: میزان ترانزیت کالا از پایانه مرزی میلک از ابتدای راه‌اندازی این پایانه از سال 84 بیش از 5 برابر و صادرات استان بیش از 5/2 برابر رشد داشته که این امر نشانه اهتمام دو کشور در راستای رونق ترانزیت کالا و مبادلات تجاری است.

 وی با اشاره به افزایش 29 درصدی میزان کالای ترانزیتی و 35 درصدی میزان کالاهای صادراتی از پایانه فوق در سه ماهه اول سالجاری افزود: افزایش سهولت‌های ترانزیتی در پایانه مرزی میلک زمینه‌های بسیار مناسبی را برای توسعه مناسبات تجاری بین دو کشور ایجاد خواهد کرد.

مجرد گفت: در سال‌های گذشته زمینه‌های دست رسی تجار این کشور از طریق بندر چابهار به آب‌های آزاد جهان فراهم شده است.

مدیرکل حمل و نقل پایانه‌های سیستان‌و بلوچستان نخستین قدم در راستای گسترش واقعی روابط اقتصادی میان دو کشور را برگزاری جلسات و نشست‌های کارشناسانه متعدد میان مسئولان دولتی و تاجران و سرمایه گذاران دو کشور دانست تا با شناسایی زمینه‌های واقعی در پایانه مرزی میلک همکاری‌ها، مشکلات و موانع موجود، از میان برداشته شود.

مجرد همچنین از استقرار 11 دستگاه اجرایی خبر داد و افزود: تمامی کارها و تشریفات اداری در محل با سرعت انجام می‌شود بطوریکه در طول یک ساعت تشریفات اداری خروج حدود 19 دستگاه کامیون انجام می‌گیرد که هم اکنون متوسط هر دستگاه 3 دقیقه بوده که با اجرای طرح جامع پایانه مرزی میلک می‌توان این زمان را به حداقل رساند.

وی با اشاره به تعامل و اهتمام دستگاه‌های مستقر در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری و حمایت از کار و سرمایه ایرانی افزود: با توجه به افزایش حجم تردد از این مرز لازم است افزایش ساعت کاری در پایانه مرزی میلک در دستور دستگاه‌های اجرایی مستقر در پایانه قرار گیرد./س
برچسب ها: زاهدان ، کالا ، مرز میلک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.