مدیرعامل کشت و صنعت و دامپروری مغان گفت: سالانه یک میلیون و 200 هزار عدد شیر پاکتی در کارخانه لبنیات کشت و صنعت مغان تولید می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبيل  صمد مغانی افزود: کارخانه لبنیات کشت و صنعت با ظرفیت اسمی دریافت روزانه 180 تن شیر محصولاتی همچون شیر خشک، کره پاستوریزه،‌ خامه پاستوریزه، شیر و دوغ پاکتی و پاستوریزه و ماست با عنوان تجاری مغانه را تولید می‌کند.

وی متوسط تولیدات سالانه این کارخانه را یادآور شد و گفت: 3 هزار و 300 تن شیر خشک، 220 تن کره، 2 هزار و 500 تن خامه، 600 تن ماست، 63 هزار عدد دوغ لیوانی، یک میلیون و 800 هزار دوغ پاکتی و یک میلیون و 200 هزار عدد نیز شیر پاکتی در این کارخانه تولید می‌شود.

مغانی با اشاره به اقدامات شاخص کارخانه لبنیات کشت و صنعت مغان افزود: راه‌اندازی و بهره‌برداری از خط تولید ماست، افزایش 8 درصدی تولید محصولات لبنی نسبت به پارسال، افزایش میزان تولید شیر پاستوریزه پاکتی از 380 تن در پارسال به 850 تن در امسال و افزایش میزان تولید دوغ پاکتی از یک هزار و 20 تن در پارسال به یک هزار و 800 تن در امسال از جمله این اقدامات است.

مدیرعامل کشت و صنعت و دامپروری مغان همچنین ایجاد خطوط تولید و بسته‌بندی ماست شیر استرلیزه به ظرفیت 40 تن شیر خام در روز را یادآور شد و گفت: جمع سرمایه مورد نیاز برای ایجاد این خط تولید 66 هزار میلیون ریال با اشتغالزایی 56 نفر است./س   

برچسب ها: اردبیل ، کشت ، و ، صنعت ، مغان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.