امام جمعه شهرستان بندر ماهشهر درسالروز سرنگونی هواپیمای مسافری جمهوری اسلامی ایران توسط نا امریكایی 'وینسنس 'گفت: این اقدام ننگین آنها یكی از نشانه‌های بارز خوی ددمنشانه و تروریست بودن آمریكای جهانخوار است.

حجت‌الاسلام والمسلمین 'عبدالحسین غبیشاوی' در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد با گرامیداشت سالروز درگذشت جمعی از هموطنان بی گناه ما درحادثه سرنگونی هواپیمای مسافربری ایران برفراز خلیج فارس توسط ناو آمریكایی افزود: نشانه‌های فراوانی برای معرفی آمریكا به عنوان سردمدار تروریسم در دنیا وجود دارد كه سرنگون كردن هواپیمای مسافربری ایران یكی از این نشانه‌ها است.

وی تصریح كرد: این حادثه جنایتكارانه و شهادت 290 مسافر بی‌گناه بر فراز خلیج فارس، خوی وحشیگری استكبار جهانی و تروریست بودن آنها را به عینه برای جهانیان نشان داد.

امام جمعه شهرستان بندر ماهشهر افزود: استكبار جهانی با سرنگونی این هواپیما و قتل عام زنان وكودكان بی‌گناه پرده ازچهره پلید خود برداشت و به دنیا نشان داد هویت واقعی او چیزی جز نسل‌كشی و انسان‌كشی نیست.

غبیشاوی خاطرنشان كرد: حادثه این روز سند بارزی بر نقض حقوق بشر توسط آمریكایی‌ها و همدستان اوست.

وی یادآور شد: در این روز سران آمریكا از كسانی كه موشك‌ها را به سوی هواپیمای مسافربری ایرانی شلیك كرده بودند، تقدیر و این عمل وحشیانه آنها را ستایش كردند.

امام جمعه شهرستان بندر ماهشهرادامه داد: عاملان قتل 290 نفر انسان بی‌گناه در این روز نشان لیاقت گرفتند و آمریكا و استكبار جهانی آنها را مورد تقدیر قرار داد.

غبیشاوی اظهار داشت: 24 سال از این فاجعه می‌گذرد، امروز باید وجدان‌های بیدار جهانی به قضاوت بنشینند و بدانند استكبارجهانی همواره برای نابودی ملت‌های مسلمان آماده است.

وی افزود: آمریكا از جنایت خود نه تنها شرمسار نشد بلكه آن را مایه سرافرازی خود خواند و آن را پس از هیروشیما افتخار دیگری برای خود دانست.

امام جمعه شهرستان بندر ماهشهر تاكید كرد: به گفته امام راحل مردم آزاده جهان همواره باید بدانند و آگاه باشند كه اگر غفلت كنند از ابرقدرت‌ها آسیب خواهند دید.

غبیشاوی اضافه كرد: ایران همواره قربانی تروریسم و اهداف شوم استكبار جهانی شده و بهترین فرزندان خود را در این راه از دست داده است. /س
برچسب ها: سرنگونی ، هواپیما ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.