امروز قاهره ميزبان كنفرانس مخالفان سوريه با حضور وزراي امور خارجه كشورهاي عربي تحت نظر اتحاديه عرب بود و بار ديگر شركت كنندگان عربي حاضر در اينگونه نشست‌ها، بر حمايت از مخالفان سوري تأكيد كردند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبكه اسكاي نيوز عربي، نشست مخالفان سوري امروز (دوشنبه) در مقر اتحاديه عرب در قاهره و با حضور وزراي امور خارجه كشورهاي عضو آغاز شد.

در ابتداي اين نشست نبيل العربي، دبيركل اتحاديه عرب در سخناني اعلام كرد كه مخالفان دولت سوريه بايد در اين نشست براي وحدت خود به توافق‌هايي برسند و از اين پس هيچ كس نتواند در توانايي آن‌ها براي پذيرفتن مسئوليت خود ترديد كند.

نبيل العربي ادامه داد: ما به عنوان كشورهاي عربي براي اعمال فشارهاي بيشتر بر دولت سوريه به نشست ژنو رفتيم که بر اساس بند هفت منشور سازمان ملل اين خواسته به طور كامل محقق نشد و بررسي آن به شوراي امنيت واگذار گرديد .

در ادامه اين نشست محمد كامل عمرو، وزير امور خارجه دولت موقت مصر پيام محمد مرسي‌، رئيس‌جمهوري اين كشور را خطاب به شركت‌كنندگان در نشست امروز قاهره قرائت كرد.

وزير خارجه مصر  اظهار داشت : سياست مصر در قبال سوريه در چند بند خلاصه مي‌شود که اولويت اول آن حفظ وحدت سوريه و استقلال اين كشور است و اينكه قاهره با هر نوع تجزيه و تفرقه در مصر مخالفمي باشد . وحدت سوريه خط قرمز مصر محسوب مي‌شود.

وزير امور خارجه مصر ادامه داد: مورد ديگري كه براي ما مهم است اين است جامعه جهاني بايد به مسئوليت‌هاي خود در قبال ملت سوريه عمل كند. بايد مساله سوريه به طور سياسي حل‌وفصل شود به گونه‌اي كه وحدت اين كشور تامين شود و مانع از دخالت خارجي در امور داخلي سوريه باشد.

كامل عمرو ادامه داد: اصلي ترين خواسته قاهره حمايت كامل از طرح كوفي عنان است به طوري كه خواسته‌هاي ملت مصر محقق شود و خشونت‌ها در اين كشور پايان يابد .

همچنين وزير امور خارجه کويت تحولات در سوريه را تهديدي براي امنيت و ثبات منطقه دانست. 

شيخ صباح خالد الصباح در اين مراسم خاطرنشان کرد ما اميدواريم در اين کنفرانس درباره سند مشترکي درباره مرحله انتقالي در سوريه توافق شود. 

برچسب ها: سوریه ، مخالفان ، کنفرانس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار