رئيس جمهور مصر بر لزوم حمايت کامل از طرح کوفي عنان فرستاده ويژه سازمان ملل به سوريه تاکيد کرد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران ؛ محمد مرسي در پيامي که وزير امور خارجه مصر آن را در کنفرانس گروههاي مخالف سوري در مقر اتحاديه عرب در قاهره قرائت کرد افزود، مصر به هيچ وجه ادامه حمام خون در سوريه را نمي پذيرد و بر حمايت کامل و همه جانبه از طرح کوفي عنان تاکيد دارد.

مرسي اضافه کرد، جنبه مسالمت آميز و صلح آميز اعتراضات در سوريه بايد حفظ شود.
وي ادامه داد، مصر مخالف سرکوبگري عليه ملت سوريه است و بر توسل به همه ابزارها براي جلوگيري از ادامه خونريزي در اين کشور تاکيد دارد.

رئيس جمهور مصر از سازمان ملل و شوراي امنيت خواست به مسئوليت هاي اخلاقي و سياسي خود در برابر بحران سوريه عمل کنند.

محمد مرسي تصريح کرد، راه حل در سوريه بايد داخلي و بر اساس توافق مردم سوريه با نظارت اتحاديه عرب و حمايت سازمان ملل باشد. بايد ديدگاه مشخصي درباره مرحله آينده در سوريه وجود داشته باشد.

وي خاطر نشان کرد، بعضي طيف هاي جامعه سوريه نگرانيهايي درباره آينده خود دارند که بايد به آنها توجه کرد. همه طيفهاي مردم سوريه بايد بدانند که تحول دموکراتيک در اين کشور به نفع آنها خواهد بود. تحول دموکراتيک و مسالمت آميز در سوريه بايد به مرحله خونبار در اين کشور پايان دهد.

مرسي گفت، سازوکار مشخصي بايد براي پيگيري اقدامات شرکت کنندگان در کنفرانس قاهره مشخص شود. نگاه ملت سوريه به شماست. ملت سوريه به مخالفان چشم دوخته است تا طرح قابل اجرايي را مطرح کنند.

وي افزود، من به ملت مجاهد سوريه که سرنوشت مشترکي با آن داريم، درود مي فرستم. همبستگي ملت مصر با ملت سوريه واجب اخلاقي است. وحدت سوريه و يکپارچگي آن خط قرمزي است که نبايد زير پا گذاشته شود. کنفرانس امروز ماموريت تاريخي در برابر ملت سوريه دارد. بايد تحقيقات فوري به منظور مجازات عاملان جرائم در سوريه انجام شود.
برچسب ها: مرسی ، عنان ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار