روزنامه اماراتي با اشاره به اينکه بايد به نتيجه انتخابات رياست جمهوري مصر احترام گذاشت از رئيس جمهور اين کشور خواست وعده هايش را عملي کند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه الخليج چاپ امارات؛ اين روزنامه در شماره امروز خود در مقاله اي درباره پيش بيني در خصوص اقدامات آينده رئيس جمهور مصر، به قلم امجد عرار نوشت، محمد مرسي، رئيس جمهور مصر با سوگند ياد کردن در ميدان التحرير رئيس جمهور رسمي اين کشور شد. مرسي در سخنراني خود پيامهاي اطمينان بخش به همه قشرهاي مصر از جمله مسيحيان و هنرمندان داد. وي بر اينکه اکنون رئيس جمهور همه مردم مصر است، تاکيد کرد.
رئيس جمهور مصر همچنين گفت؛ قاهره از آرمانهاي کشورهاي عربي و اسلامي و مردم فلسطين حمايت و براي توقف خونريزي در سوريه تلاش مي کند.
امجد عرار با اشاره به اينکه برخي طرفها با ذهنيت قبلي از گروه اخوان المسلمين، از دستيابي اين گروه به قدرت نگرانند، تصريح کرد: در ابتدا بايد به نتيجه انتخابات رياست جمهوري احترام گذاشت.
در همين حال سخنراني محمد مرسي نشان مي دهد که وي پس از دستيابي به قدرت نمي خواهد عليه روند دموکراسي کودتا کند، به ويژه اينکه مرسي در سخنانش بر لزوم تشکيل دولت مدني مبتني بر اصل شهروندي‌، احترام گذاشتن به ساز و کارهاي قانون اساسي، تکثر گرايي و انتقال قدرت تاکيد کرد. البته براي برطرف کردن اين نگراني ها بايد اظهارات رئيس جمهور جديد مصر عملي شود.
نويسنده اين مقاله با اشاره به اينکه انتظار نمي رود محمد مرسي معجزه و همه مشکلات را برطرف کند، خاطرنشان کرد اگر مردم ديدند که وي براي اجراي وعده هاي خود تلاش مي کند، مطمئن خواهند شد که اوضاع رو به بهبودي خواهد بود.
مصريها و مردم کشورهاي عربي از رئيس جمهور جديد مصر انتظار دارند، زخمهاي ملت مصر را التيام بخشد. محمد مرسي براي رسيدن به اين هدف بايد از قشرهاي مردمي که از وي حمايت کردند، طرفداري کند و نقش منطقه اي مصر را بازگرداند و براي استقلال مصر و رهايي از هرگونه تبعيت خارجي تلاش کند.
برچسب ها: الخلیج ، محمد مرسی ، مصر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار