کمیسیون چشم انداز و امور نخبگان دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام گزارش راهبردی خود را با عنوان " بررسي علل اپوزیسيون‌سازي در فرهنگ سياسي ايران و سنجش تأثير آن بر تحقق اهداف سند چشم‌انداز" منتشر کرد.

به گزارش حوزه سياسي باشگاه خبرنگاران، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی مجمع تشخيص مصلحت نظام، مهمّترين كار ويژه فرهنگ سياسي در حوزه علم سياست تحليل و تبيين كنش‌هاي معطوف به نگرش كليه كنشگران سياسي در سطوح مختلف اعم از حكومت‌گران، توده هاي مردم، نخبگان و یا كارگزاران نهادهاي واسط و حائل ميان آنان است. اين پژوهش علل بروز رفتار مخالف‌خواهي و يا اپوزیسيون‌سازي را در گستره فرهنگ سياسي جستجو نموده و سپس آثار و پيامدهاي چنين كنش يا رفتار سياسي را بر فرآيند تحقق اهداف سند چشم‌انداز بيست ساله جمهوري اسلامي ایران در افق 1404 هجري شمسی بررسي و ارزيابي مي‌نمايد.
 
بر اساس اين گزارش، تقویت و گسترش کرسی های آزاد اندیشی برای طرح و بررسی مسائل مبتلا به نخبگان و سیستم سیاسی ، ساماندهی  سازو کارهای مشارکت نخبگان سیاسی معتقد به قانون اساسی در فرایندهای مختلف نظام سیاسی در مسیر تحقق چشم انداز،برگزاری همایش ها و نشست های علمی – تخصصی با موضوع شناخت ویژگی های فرهنگ سیاسی متناسب با چشم انداز و انعکاس یافته های آن به دستگاه های مسئول . راه اندازی دپمارتمان ها و یا کمیته های تخصصی شناخت و آسیب شناسی توانمندی ها و ضعف های فرهنگ سیاسی ایران در راستای تحقق اهداف چشم انداز از جمله ارائه راهکارهای موجود در این زمینه می باشد./س3
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار