علی معلم دامغانی به مناسبت درگذشت منصوره حسینی، نقاش پیشکسوت و عضو پیوسته فرهنگستان هنر پیام تسلیت داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، در متن پیام تسليت رييس فرهنگستان هنر آمده است:

« بسم الله الرحمن الرحيم


هر كجا باشي و هر جا برســي آخـرين منزل هستــي اين است

خاك در ديده بسي جانفرساست سنگ بر سينه بسي سنگين است

بينــد اين منزل و عبـرت گيـرد هـر كه را چشم حقيقت بين است


هنرمند گرانمايه نام آور سيده منصوره حسيني نيز به جوار رحمت او پيوست، نامبرده به حسب سال بازماندة سلسله‌اي از هنرمندان اين مرز و بوم بودند كه دير و دور بر اين پهنه زيستند و آثار قابل توجهي را در نگارگري و نقاشي رقم زدند و از آنجا كه هنر آموخته كشور ايتاليا بودند شيوه تازه‌اي را در محاكات طبيعت خصوصاً نقش گل‌ها داشتند.

منصوره حسيني در خانه و گالري شخصي خود در ميان باغ و بهشتي از آثار خويش با شيفتگي خاصي كه به ندرت اثري را در معرض فروش مي‌گذاشت در حصار گل‌هاي رنگارنگ بديار باقي شتافت. شايد دلبستگي مفرط ايشان به عالم بر ساختة خويش بود كه قرب هفته‌اي با جهان خود فارغ از جهانيان تنها ماند تا سرانجام چنانكه در بايست كار آدمي است، خاكي به خاك و افلاكي به افلاك پيوست.

يادش به خير باد و زنده به هنر تا آنگاه كه خدا بخواهد و امّا به حسب حال بانو حسيني در ساحت اهل هنر و بينش انگار از جاودانه‌ها بود. فارغ از اندوه مرگ محتوم در پناه تبسمي كه بشارت زندگي هميشگي بود و شادي و سرخوشي‌اي كه پاياني بر آن نمي‌توانستي قائل شد و اگر هر چه هست را گزارش بايستي كرد اين خوي و خصلت را با زيردستان و خدمت پيشگان خصوصاً اگر در استخدام او بودند نداشت. با اين همه يكي از فرهيختگان هنرمند اين سرزمين بود و اين مرتبه اندكي نيست.

يادش جاودانه باد و در پناه خداي مهربان، رستگار و شادمان در بهشت جاويدان كه با روح و جان او نسبتي داشت.» /ي2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار