وزير نفت از اختصاص پنج ميليارد دلار از منابع صندوق توسعه ملي براي راه‌اندازي واحد‌هاي پتروشيمي در كشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران فارس رستم قاسمي پس از بازديد از پتروشيمي شيراز افزود: فردا قرار‌داد اين كمك مالي با صندوق توسعه‌ ملي امضاء خواهد شد.

قاسمي گفت: پتروشيمي صنعتي بسيار پايدار و مزيتي بزرگ براي كشور است و ما براي تامين خوراك واحد‌هاي پتروشيمي مشكلي نداريم.

وزير نفت با بيان اين‌كه راه‌اندازي پتروشيمي زمينه‌‌ اشتغال پايدار در كشور را فراهم مي‌كند، گفت: واحد‌هاي پتروشيمي زيادي در كشور پيش‌بيني و مراحل راه‌اندازي آن در حال انجام است.

وي ابراز اميدواري كرد: با كمك صندوق توسعه‌ ملي زمينه براي تامين اعتبارات لازم و راه‌اندازي واحد‌هاي پتروشيمي در كشور فراهم مي‌شود.

قاسمي با اشاره به سفر اخير رييس جمهور به چين و توافقات انجام شده در آن سفر گفت: راه‌اندازي برخي از واحد‌هاي پتروشيمي در خط اعتباري چين قرار گرفته است.

وزير نفت هم‌چنين درباره انتقال شركت نفت فلات قاره ايران به استان فارس و شهر شيراز كه سه سال پيش ساختمان آن تاسيس و قرار بود به اين شهر منتقل شود، نيز گفت: كار انتقال اين شركت به موقع انجام خواهد شد.

 وزير نفت در راس هياتي از مديران شركت نفت، گاز و پتروشيمي به استان فارس سفر كرده و پس از بازديد از ميدان نفتي سروستان و سعادت‌آباد از پتروشمي شيراز بازديد كرد و پس از آن براي بررسي مسائل مربوط به اجراي فاز دوم پالايشگاه شيراز به اين مجتمع رفت. وي در ادامه‌ سفر خود نمايشگاه تخصصي پتروشيمي در شيراز را افتتاح و در جلسه‌اي در پارك فن‌آوري فارس در شيراز شركت خواهد كرد ./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.