رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نوشهر ـ رویان گفت: 6 هزار و 147 متر مکعب از درختان شهرستان نوشهر پارسال نشانه‌گذاری شد.

شاه حسینی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران افزود : 4 هزار و 57 متر مکعب از این نشانه‌گذاری‌ها در مستثنیات باغی اشخاص و یک‌هزار و 691 متر مکعب در زمینهای واگذار شده به اشخاص از جمله زمین‌های 10 هکتاری و 399 متر مکعب در زمینهای ملی و جنگلی خارج از طرح‌های جنگل‌داری بوده است.

وی با بیان اینکه حجم چوب استحصالی در حوزه منابع طبیعی نوشهر ـ رویان 5 هزار و 445 متر مکعب بود، تصریح کرد : میزان فروش چوب‌های بازداشتی و پروانه قطع‌های مربوط به مسیر طرح‌های عمرانی نیز 483 متر مکعب بود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نوشهر ـ رویان تأکید کرد: پارسال برای تأمین نیاز روستاییان جنگل‌نشین، تعداد 44 فقره حواله چوب روستایی به حجم 130 متر مکعب صادر شد.

شاه حسینی با اشاره به استحصال 750 متر مکعب چوب تبدیلی در کارخانه‌های چوب‌بری از دیگر اقدامات صورت گرفته در پارسال وگفت : 3 هزار و 198 متر مربع از اراضی منطقه، مستندسازی شد.

حوزه منابع طبیعی نوشهر ـ رویان با 168 هزار هکتار مساحت دارای 90 هزار هکتار جنگل و 35 هزار هکتار مرتع است و مجموع مساحت آبادی‌ها و مستثنیات نیز در حدود 43 هزار هکتار برآورد می‌شود./س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.