کارشناس امور خاورميانه در دانشگاه لبنان گفت: ايران مي تواند براحتي تحريم هاي نفتي غرب را پشت سربگذارد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران ، "وفيق ابراهيم" در گفتگو با شبکه تلويزيوني بي بي سي عربي گفت: قدرت ايران براي جلوگيري از تاثير تحريم هاي نفتي اروپا بسيار زياد است و دليل بر اين مدعا اين است که ايران از سال 1979 در محاصره اقتصادي غرب به سر مي برده اما همچنان دولتي قوي و پيشرفته باقي مانده است و به حاشيه رانده نشده است و توانسته تحريم هاي متعددي که تاکنون عليه اين کشور وضع شده پشت سر بگذارد.

وي افزود: ايران داراي ذخيره ارزي بيش از ميزان 150 ميليارد دلار است که اين مساله بر قدرت انطباق جامعه  ايراني با شرائط جديد مي افزايد. جامعه ايران مي تواند خود را با شرايط جديد وفق دهد و آن ها توانسته اند در مراحل گذشته اين کار را به نحو  مطلوبي انجام دهند.

اين کارشناس امور خاور ميانه گفت: هم پيمان هاي ايران كه شمار آنها هم كم نيست نيز مانع از آن مي شوند که اين تحريم ها تاثير قوي بر ايران داشته باشد.

وي در باره هدف اين تحريم ها گفت: ايران براي مقابله با اين تحريم ها براي نفت خود جايگزين پيدا کرده است و از شدت اين تحريم ها و تاثيرگذاري آن کاسته است.

وي خاطرنشان کرد: بايد توجه داشت ايران يک حکومت ريشه دار است که هزاران سال قدمت دارد و همچون برخي کشورهاي نوپيدا منطقه نيست که به خاطر چاه نفت تشکيل شده اند و قدمت تاريخي ندارند. پس آرزوهاي غرب براي ضربه زدن به نظام ايران با تحريم نفت دست يافتني نيست.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار