انور ابراهيم رهبر مخالفان مالزي با اتهام جديد دست داشتن در برگزاري تظاهرات به منظور ايجاد اصلاحات در نظام انتخاباتي كشورش مواجه شد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه ؛ هزاران تن از مردم مالزي در روز 28 ماه آوريل با برگزاري تظاهرات در کوالالامپور - پايتخت مالزي - خواستار ايجاد اصلاحات در نظام انتخاباتي اين کشور شدند که به گفته آنها به نفع ائتلاف نجيب رزاق نخست وزير مالزي است .

پليس براي متفرق کردن تظاهرکنندگان به شليک گاز اشک آور و ماشين هاي آب پاش متوسل شد. در درگيري با پليس همچنين بيش از پانصد نفر دستگير شدند.

قرار است انور ابراهيم و 2 تن از همکارانش امروز در مقابل اتهامات ترغيب مردم براي ايجاد  آشوب  و کمک به 3 نفر طي تظاهرات که از موانع ايجاد شده از سوي پليس عبور کرده بودند ، پاسخگو باشند . اين اتهامات براي آنها حداکثر دو سال زندان و جرايم نقدي در پي خواهد داشت.

اگر انور گناهکار شناخته شود ممکن است از فعاليت هاي سياسي منع ، بيش از 6 ماه زندان و بيش از دو هزار رينگيت - 620 دلار - جريمه و از حضور در انتخابات محروم شود .

براساس اين گزارش ، انور ابراهيم که پيشتر معاون نخست وزير مالزي بوده است به سبب فساد و مشکلات اخلاقي زنداني شده بود اما در سال 2004 از زندان آزاد شد.
برچسب ها: مالزی ، دادگاه ، مخالفین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار