همزمان با دور جدید تحریم ها ، وزیر نفت گفت : بابت خرید نفت کشورمان هیچ‌گونه نگرانی نداریم .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران فارس رستم قاسمی دیروز در شیراز با اشاره به آغاز تحریم‌های جدید علیه ایران اظهار داشت: تحریم‌های صنعت نفت ایران بحث تازه‌ای نیست و ما سال‌ها است که توسط کشورهای غربی و اتحادیه اروپا با تحریم نفت مواجه هستیم.

وزیر نفت گفت: ایران اسلامی کشوری مهم در منطقه و عرصه بین‌المللی است و دوستان بسیاری دارد لذا بابت خرید نفت هیچ‌گونه نگرانی نداریم.

وی افزود: تحریم صنعت نفت یک فرصت بسیار مغتنم بوده و هر چقدر این تحریم‌ها شدت گرفته، توسعه صنعت نفت نیز با سرعت بیشتری دنبال شده است.

قاسمی تصریح کرد: به لطف تحریم‌ها، ایران از کشوری که وارد کننده فرآورده‌های نفتی و تجهیزات صنعت نفت بوده، تبدیل به یک صادر کننده مهم در این دو حوزه شده است.

وزیر نفت اضافه کرد: در زمینه ساخت تجهیزات و پیمانکاری این صنعت نیز به لطف تحریم‌ها، امروز نیروهای نخبه بومی جای پیمانکاران خارجی را در اکثر حوزه‌ها گرفته‌اند.

وزیر نفت با هدف بررسی روند اجرایی پالایشگاه های استان فارس و طرح های نفتی ، بازدید از پارك علم و فناوری و همچنین و نمایشگاه تجهیزات نفت و پتروشیمی در شهرك گلستان به شیراز سفر كرده است./س
برچسب ها: خرید ، نفت ، تحریم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.