برخلاف عقايد عامه مردم، مصرف كمپوت آناناس تاثيري در بهبود جراحات پس از عمل نخواهد داشت و ميوه‌هاي تازه مناسب‌ترين خوراكي براي كمك به بهبود بيماران هستند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک   كمپوت آناناس برخلاف تصور عامه مردم نمي‌تواند در سلامتي فردي كه عمل جراحي انجام داده است تاثيرگذار باشد بلكه استفاده از آب و ميوه‌هاي تازه بهترين جايگزين براي اين امر به‌شمار مي‌آيد.

به گفته کارشناسان تغذیه از آنجا كه محصولات كنسرو شده داراي مواد نگهدارنده هستند و در تركيبات آنها از مواد افزودني استفاده شده است، نمي‌توانند خواص ميوه‌هاي تازه را دارا باشند.
همچنين آناناس داراي بسياري مواد غذايي مناسب از جمله ويتامينC است كه با مدت زمان طولاني طي شده از تهيه آن و حرارت ناشي از پخت آن، اين مواد از بين مي‌روند.

همچنين از آنجا كه شرايط توليد كمپوت براي ما مجهول است و نمي‌دانيم از چه نوع حرارت يا اشعه‌اي براي تهيه آن استفاده شده است بنابراين ماده مناسبي براي استفاده پس از عمل نخواهد بود.
سرطانزا بودن مواد نگهدارنده و عدم استفاده از غذاي آماده و كنسروي تا حد امكان جهت جلوگيري از مصرف اين مواد توصیه می شود بنابراين آن چه كه از زمان توليد آن مدت زمان زيادي سپري ‌شود ، در سلامت آن جاي سوال خواهد بود لذا تمام افراد به ويژه افرادي كه اعمال جراحي از جمله زيبايي مثل جراحي بيني را انجام داده‌اند بهتر است از ميوه‌هاي تازه و آب سالم استفاده كنند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.