فرماندار ری گفت: با ساخت و راه اندازی دستگاه امحا زباله های بیمارستانی حدود 100 تن از زباله هایی که وارد کهریزک می شود کاهش خواهد یافت.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، امیرحسین باقرنژاد گفت: براساس اعلام شرکت سازنده دستگاه امحا زباله های بیمارستانی که حدود 18 ماه دیگر پس از اخذ مجوزها و اعتبارات راه اندازی خواهد شد حدود 100 تن از زباله هایی که روزانه وارد کهریزک می شود کاهش خواهد داشت.

وی در ادامه افزود: روزانه حدود هفت هزار تن زباله وارد کهریزک می شود که تنها ورود آن مشکل نیست، بلکه این زباله ها روزانه توسط 250 سرویس از اتومبیل های سنگین جابجا می شود که دارای مشکلات همچون آلودگی، ترافیک و تصادف است.

باقرنژاد با بیان اینکه فرمانداری ری 2هدف را در این خصوص دنبال می کند تصریح کرد: در ابتدا نباید انجازه دهیم که این مقدار زباله اگر تولید آن افزایش یافت ما به تفاوت آن وارد شهر شود و باید به جای دیگر منتقل شود و در موردی امکان حجم زباله های ورودی فعلی نیز کاهش یابد.

وی با اشاره به معضلات و مشکلات ری گفت: به فرض مثال اگر هم اجازه ندهیم که زباله وارد مرکز دفن کهریزک شود آیا می توانیم جلو ورود فاضلاب را بگیریم؟

شیب زمین به گونه است که ناخودآگاه فاضلاب به این سمت سرازیر می شود دیگر نیازی به مصوبه مجلس و یا موافقت دولت هم ندارد و ورود آبهای سطحی نیز اجتناب ناپذیر است.

*پالایشگاه نفت و 10 شرکت مرتبط آن از دیگر مشکلات اساسی ری

فرمانداری در ادامه گفت:‌ پالایشگاه نفت تهران نیز یکی از مشکلات اساسی است و فعالیت حدود 10 شرکت مربوط به این صنعت در اطراف آن و تردر تعداد زیادی تریلر برای بارگیری، خود زمینه ساز مشکلات اساسی است.

باقرنژاد با اشاره به فعالیت شهرک صنعتی، شمس آباد با یک هزار واحد صنعتی فعال یادآور شد: وجود آلودگی به دلیل فعالیت این کارخانجات یک مشکل زیست محیطی است اما این کارخانجات خود در حال حاضر با کمبود شدید آب مواجه هستند که امیدواریم با اعتباراتی که امسال پیش بینی شده این مشکل برطرف شود.

فرمانداری در پایان با اشاره به ماده 123 قانون پنجم توسعه خاطر نشان کرد: پس از اجرایی شدن این قانون، عوارضی که پالایشگاه تهران به شهرداری باقرشهر که سالانه حدود 270 میلیارد ریال بود قطع شد و تنها برای 2 سال پنج میلیارد ریال پرداخت کردند./ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار