عبدالحکيم بلحاج که براي مدت زماني در بند سرويس هاي اطلاعاتي انگليس و آمريکا بود، در انتخابات کنگره ملي( مجلس موسسان) ليبي شرکت مي کند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه خبري ميدل ايست آنلاين، بلحاج که در سوابق او  رهبري جماعت اسلامي ليبي از گروه هاي متهم به مشارکت در  شورش عليه قذافي در دهه نود قرن گذشته  ديده مي شود در حال حاضر رئيس حزب اسلامي الوطن از احزاب تازه تاسيس ليبي است و از قدرتمند ترين فرماندهان شبه نظامي اين کشور به شمار مي آيد.

بلحاج با هدف مشارکت در انتخابات کنگره ملي، اوايل سال کنوني ميلادي از سمتش به عنوان رييس شوراي نظامي طرابلس استعفا  و پس از آن حزب اسلامي الوطن را تاسيس کرده بود. 

عبدالحکيم بلحاج براي مدت زماني در بند سرويس هاي اطلاعاتي انگليس و آمريکا بود اما در سال 2004 به ليبي تحويل داده شد و در اين کشور زندانز شد تا آنکه چند ماه قبل از آغاز انتفاضه مردم ليبي عليه رژيم قذافي از زندان آزاد شد.

براي مشارکت در انتخابات هفتم ژوئيه کنگره ملي دو ميليون و هفتصد هزار نفر در ليبي ثبت نام کرده اند که اين آمار 80 درصد کل واجدان شرايط راي در اين کشور اعلام شده است.
برچسب ها: بلحاج ، انتخابات ، لیبی ، سیا ، انگلیس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار