ویژه برنامه های هفته بدون نایلکس از تاریخ 15 الی 13 تیرماه در سطح منطقه 6 برگزار می گردد.

 پاکدل، مسیر اداره آموزش شهروندی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت:‌ برنامه های هفته بدون نایلکس با هدف کاهش گرایش شهروندان به استفاده از ظروف یکبار مصرف و کیسه های پلاستیکی و جایگزین نمودن آن با کیسه های قابل بازیافت و تجزیه پذیر، ارتقاء سطح دانش و آگاهی شهروندان در خصوص حفاظت از محیط زیست و اصلاح الگوی مصرف با تأکید بر کاهش مصرف کیسه های پلاستیکی و ظروف یکبار مصرف تدارک دیده شده است.

وی افزود:‌ از برنامه های اجرایی در این ایام می توان به برپایی ایستگاه های سیار آموزش شهروندی و ارائه پاکت های کاغذی و کیسه های پارچه ای به جای استفاده از نایلون به شهروندان اهداء بروشورهای آموزشی با موضوعات لزوم کاهش مصرف کیسه های پلاستیکی و اتردی بهداشتی آن و ارسال پیامک اشاره نمود.

پاکدل خاطر نشان کرد: علاوه بر برنامه های یاد شده بوستان های سطح منطقه نیز از کیسه ها و ظروف یکبار مصرف پلاستیکی توسط شهروندان خانواده و مدرسه به صورت نمادین پاکسازی می شود.

پاکدل در پایانی اذعان داشت: با همکاری اداره بازیافت، با استفاده از نصب بنر در میدان میوه و تره بار و محلات نیز مزایای استفاده از ظروف یکبار مصرف گیاهی به منظور دستیابی به محیط زیست بی خطر اطلاع رسانی می شود./ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار