سومين نشست هم انديشي و معرفت افزايي اساتيد در دانشگاه آزاد اسلامي واحد رودهن برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمين ابراهیم سراج مسئول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: به لطف خدا سومين نشست هم انديشي و معرفت افزايي در سال 91 با موضوع «ولايت فقيه» از منظر امام خميني (ره) با حضور و استقبال شايسته اساتيد اين دانشگاه برگزار و موضوع فوق مورد بررسي هاي عالمانه قرار گرفت.

سراج افزود: استاد مدعو اين جلسه حجت الاسلام والمسلمين نوروزي از محققان و پژوهشگران مؤسسه امام خميني (ره) قم بود و با تسلط علمي كامل به طرح موضوع پرداخته و در پايان به پرسشهاي اساتيد حاضر در جلسه پاسخ گفت.

وی به جايگاه ولايت، امامت و رهبري در اسلام اشاره نموده و با بيان معناي اصطلاحي ولايت كه همان «سرپرستي و زعامت است» و طرح معناي «ولايت فقيه» به تبييت دلائل عقلي و نقلي اين مسئله پرداخت.

وي در بيان دليل عقلي مسئله ولايت فقيه اظهار داشت: مهمترين استدلال ما، استدلال عقلي است. زيرا با توجه به اينكه اسلام ديني است كه از جامعيت و جاودانگي برخوردار است و احكام آن شامل همه مباحث فردي، خانوادگي و اجتماعي انسانها مي شود، بنابراين بدون تشكيل حكومت، امكان پياده شدن همه احكام آن فراهم نمي گردد. حال كه حكومت ضرورت دارد، سؤال اين است، هدايتگر اين حكومت چه كسي بايد باشد؟/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.