در یک حادثه تلخ، دست کارگر جوانی به طرز دلخراشی در میان چرخ گوشت صنعتی قطع شد.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، این کارگر 18 ساله که سجاد-م نام دارد در حالی که در آشپزخانه مشغول تمیزکردن چرخ گوشت بزرگ آشپزخانه بود در اثر بی احتیاطی دچار حادثه شد و ناگهان دست چپ وی به داخل چرخ گوشت فرو رفت.

وقوع حادثه روز گذشته به سامانه 125 آتش نشانی تهران اطلاع داده شد که بلافاصله آتش نشانان ایستگاه 73 همچنین نجاتگران گروه 13 این سازمان به محل حادثه در حوالی پل سیدخندان روانه شدند.

علی اصغر سعادتمندی افسر آماده منطقه یک آتش نشانی تهران در این باره اظهار داشت: آتش نشانان تحت نظارت عوامل اورژانس حاضر در محل حادثه، قسمتی از چرخ گوشت را که دست کارگر در آن گیر کرده بود جدا کرده و به همراه مصدوم که از ناحیه دست چپ به شدت دچار خونریزی شده بود به بیمارستان امام خمینی(ره) منتقل کردند.

وی افزود: نجاتگران آتش نشانی در اتاق عمل بیمارستان تحت نظارت پزشکان متخصص بعد از بیهوشی مصدوم در عملیاتی حساس و طاقت فرسا که حدود 5ساعت به طول انجامید، دست این پسر جوان را از میان چرخ دنده های چرخ گوشت آزاد کرده و وی را برای مداوا تحویل عوامل پزشکی بیمارستان دادند.

سعادتمندی با اعلام این که این شخص تنها یک هفته بود که به عنوان کارگر در این مکان مشغول کار بود در مورد چگونگی بروز حادثه تصریح کرد: این کارگر در حالیکه دو شاخه برق این چرخ گوشت همچنان متصل به پریز برق بود مشغول به تمیزکردن آن شد که ناگهان این وسیله بکار افتاد و دست چپ او به داخل چرخ گوشت کشیده شد.

وی علت وقوع این حادثه را عدم رعایت موازین ایمنی به هنگام کار اعلام کرد و افزود: متأسفانه در این حادثه تمام دست پسر جوان تا مچ به طور کامل قطع و دچار لهیدگی شد.

سعادتمندی ضمن هشدار در مورد رعایت دقیق موازین ایمنی در این گونه اماکن و در کار با چرخ گوشت های صنعتی، از کاربران این گونه چرخ گوشت ها خواست که حتماً‌ از چرخ گوشت های صنعتی استاندارد استفاده کنند تا خدایی نکرده آنها و نیز کارگران دچار این نوع حوادث دلخراش نشوند./ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار