ناظر گمركات خوزستان گفت: در بهار امسال 633هزار و 688تن كالای غیرنفتی كشور به ارزش 166میلیون و 173هزار دلار از طریق مرزهای چذابه ، شلمچه و مرز دریایی خرمشهر به كشور عراق صادر شده است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران خوزستان ؛' عباس علیدادی '  افزود: این میزان صادرات در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی 19درصد افزایش و از لحاظ ارزشی 9درصد كاهش نشان می دهد.

به گفته وی مهمترین اقلام صادراتی كشور به عراق مصالح ساختمانی ، سیمان سفید و سیاه ، خودرو ، آهن آلات ، چوب ، مواد غذایی ، لبنیات ، ماهی تازه ، آب معدنی و نوشابه ، لوازم خانگی و صنعتی بوده است.

پارسال حجم صادرات كالاهای نفتی از طریق های مرزهای زمینی و دریایی خوزستان به عراق به یك میلیارد دلار رسید كه این میزان صادرات در رونق اقتصادی استان و ایجاد اشتغال بسیار اثرگذار بود.

صادرات كالا از مرز دریایی خرمشهر با استفاده از لنج های محلی ایرانی انجام می شود.

مرزهای زمینی و دریایی مشترك با عراق در استان خوزستان به تدریج در تیرماه سال 1382پس از سرنگونی نظام بعثی بازگشایی و متعاقب آن اعزام زایران ایرانی عتبات عالیات به عراق و صادرات كالاهای غیرنفتی به این كشور شروع شد.

خوزستان دو مرز زمینی چذابه در دشت آزادگاه ، شلمچه در 16كیلومتری غرب خرمشهر و دو مرز دریایی خرمشهر و اروندكنار با عراق دارد./س
برچسب ها: صدور ، کالا ، مرز خوزستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.