يک عضو كميسيون اقتصادي مجلس در مورد اجراي قانون اخذ ماليات از منازل خالي از سكنه گفت: در زماني كه با بحران اجاره مسكن روبرو هستيم، اجراي اين قانون موجب بالاتر رفتن قيمت اجاره‌بها مي‌شود.

ايرج نديمي نماينده مردم لاهيجان و سياهکل در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، اجراي طرح اخذ ماليات از منازل خالي از سكنه را موجب اقدامات سوري مالكان دانست و اظهار داشت: به نظر مي‌رسد اجراي اين قانون نتايجي برخلاف انتظار در پي خواهد داشت و نمي‌توان به آمار دقيقي از منازل خالي از سكنه دست يافت.

وي عزم دولت براي رفع بحران مسكن را در اجراي طرح مسكن مهر جدي توصيف کرد و افزود: دولت مصمم بود كه با اجراي طرح مسكن مهر  بازارها را کنترل کند اما به دلايل متعدد از جمله ساخت ساختمان هاي مسكن مهر در حاشيه شهرها، در نظر نگرفتن سلايق خريداران در فرآيند ساخت ساختمان ها وعدم اجراي تعهدات دولت در خصوص پرداخت تسهيلات، طرح مسكن مهر با مشكلات جدي روبرو شده و طرح‌هايي نظر اخذ ماليات نيز نمي‌توانند مشكلي را حل كنند.

نديمي در ادامه به موضوع تشكيل كميسيون ويژه توليد ملي اشاره كرد و گفت:‌ از دو زاويه مي توان اين موضوع را مورد بررسي قرار داد، پرداختن به توليد ملي وظيفه عمومي كليه كميسيون‌هاي مجلس و سازمان‌هاي دولتي است و چنانچه بخواهيم اهتمام نسبت به توليد ملي را تنها در حوزه وظايف يك كميسيون بگنجانيم، ساير نمايندگان و كميسيون ها را از اين مسير خارج كرده‌ايم.

اين عضو کميسيون اقتصادي مجلس خاطرنشان کرد: اين نوع انتخاب‌ها موضوع توليد ملي را از  اولويت بخش قابل توجهي از نمايندگان خارج مي‌كند و اين در حالي است که توليد ملي بايد در راس اولويت‌هاي تمام كميسيون ها قرار بگيرد./پ3

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار