سخنگوي كميسيون آموزش گفت: جلسه امروز یکشنبه کمیسیون به طرح مشکلات جاری وزارت آموزش و پرورش اختصاص داشت و دو نفر از معاونان این وزارتخانه گزارشی را به اعضاء کمیسیون ارائه کردند.

عباس مقتدایی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، در تحلیل جلسه امروز یکشنبه(11تیرماه) کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اظهار داشت: امروز دو نفر از معاونين وزارت آموزش و پرورش در كميسيون آموزش و تحقيقات حضور پيدا كردند.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: معاون نوسازي و تجهيز مدارس در خصوص بودجه‌هاي اين معاونت توضيحات و گزارشاتي را ارائه كرد و به اين نكته تاكيد داشت كه با توجه به مساعدت‌هاي مجلس در خصوص بودجه بخش آموزش، در سال جاري بيشترين ميزان بودجه نسبت به دوره های گذشته آموزش و پرورش به اين معاونت اختصاص يافته و از اين جهت هم از تعاملات و پیگیری های مجلس تشكر و خواستار تداوم مساعدت‌هاي در این بخش شد.

مقتدایی افزود: معاون وزارت آموزش و پرورش همچنين با تشريح عملكرد خيرين مدرسه ساز خواستار حمايت حداكثري مجلس از اين بخش و  براي تسهيل عملكرد خيرين مدرسه‌ساز شد.

وي همچنين تداوم توجه به مدارس خارج از كشور را از سوي كميسيون آموزش وتحقيقات را خواستار شد.

این نمایند مجلس تصریح کرد: معاون نوسازي و تجهيز مدارس وزارت آموزش و پرورش در گزارش خود به اعضاي كميسيون آموزش و تحقيقات اعلام کرد در حال حاضر تعداد مدارس دو شيفته کاهش پیدا کرده و در مقايسه با سالهاي گذشته از اين جهت تحولات جدي در آموزش و پرورش در خصوص ساخت و ساز و تامين زيرساخت‌ها به وجود آمده به گونه‌اي كه مدارس جديدالتاسيس همگي از امكانات زيرساختي و فضاي مناسب از قبيل آزمايشگاه، نمازخانه، كارگاه و نظاير آنها برخوردار هستند.

مقتدایی با اشاره به بخش دیگر موارد مطرح شده در این جلسه اظهار داشت: در بخش ديگري از اين جلسه برخي از اعضا ابهامات و مواردي در خصوص وضعيت مدارس شهر تهران مطرح كردند كه مسئولان ارشد وزارت آموزش و پرورش با پذيرش اين نكته كه وضعيت مدارس در بخش‌هاي از تهران مطلوب نيست تصریح کردند که بيشترين آمار مدارس تخريبي به تهران اختصاص دارد ضمن این که بيشترين میزان سرمايه‌گذاري از محل اعتبارات نوسازي هم به تهران اختصاص يافته است.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خاطرنشان کرد: در ادامه جلسه بعضي از نمايندگان تهران موضوع تعطيلي پنج‌شنبه‌ها را مورد سوال قرار دادند كه معاون آموزش و پرورش گزارشی در این زمینه ارائه داد مبنی بر این كه اين تعطيلي با رويكرد كيفيت بخشي و ارتقاء سطح كيفي در ابعاد مختلف انجام شده و مواردي نظير تحكيم بنيان خانواده، آموزش معلمان و بهره‌وري حداكثري از آموزش ضمن خدمت و حتي مباحث اقتصادي نيز در اجراي تعطيلي پنج‌شنبه مورد توجه وزارت آموزش و پرورش بوده است./پ3

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار