سخنگوي كميسيون حقوقي و قضايي مجلس از حضور دو تن از فقهاي شوراي نگهبان قانون اساسي در جلسه عصر امروز(يكشنبه) اين كميسيون و بررسي برخي لوايح و طرحهاي اعاده شده از اين شورا به مجلس خبر داد.

محمدعلي اسفناني نماينده مردم اصفهان و فريدون شهر در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران در تشريح جلسه عصر امروز(يكشنبه) اين كميسيون گفت:‌ لوايح برگشتي از شوراي نگهبان اعم از لايحه حمايت از خانواده و فرزنداني حاصل از ازدواج زنان ايراني با مردان خارجي و همچنين كنوانسيون ايران و كشورهاي آفريقايي بررسي شد.

وي در ادامه از حضور نمايندگاني از شوراي نگهبان در كميسيون امروز خبر داد  و تصريح كرد: اين لوايح با حضور آيت‌الله رضواني از فقهاي شوراي نگهبان و اميري از حقوق‌دانان شوراي نگهبان بررسي شد.

سخنگوي كميسيون حقوقي و قضايي مجلس همچنين اظهار داشت: در جلسه مزبور مقرر شد لايحه حمايت از خانواده به كميته حقوقي ارجاع شود تا با بررسي مجدد نظر شوراي نگهبان تامين شود.

وي افزود:  تعيين تكليف فرزندان حاصل از ازدواج زنان ايراني با مردان خارجي با نظر سابق كميسيون روبرو شد و به همين دليل به مجمع تشخيص باز خواهد گشت.

اسفناني خاطرنشان كرد:‌ در جلسه امروز آقاي موسوي از كميسيون حقوقي و قضايي به عنوان عضو موقت كميسيون اصل 90  انتخاب شد.

/س2

 

برچسب ها: مجلس ، کمیسیون ، شورا ، نگهبان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار