عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي با اشاره به نشست ژنو درباره سوريه و تصميمات غير ديپلماتيك آن گفت: نشست ژنو نتيجه‌اي جز تضييع حقوق ملت سوريه نداشت.

مهدي دواتگري نماينده مردم مراغه و عجب‌شير در مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران گفت: نشست ژنو كه با همكاري و هدايت غرب تشكيل شده بود نتيجه‌اي جز تعرض به حاكميت ملي سوريه نداشت.

وي در ادامه افزود:‌ دولت سوريه با راي ملت آن انتخاب شده و هرگونه تغيير و تحولي در اين راستا نيز بايد با موافقت اين ملت صورت پذيرد؛ لذا اينكه چند كشور غربي در راستاي تامين منافع خود راجع به سرنوشت سياسي يك كشور مستقل تصميم‌ بگيرند هيچ توجيهي ندارد.

عضو كميسيون امنيت ملي مجلس با بيان اينكه تشكيل يك دولت انتقالي در سوريه بدون حضور نماينده قانوني اين كشور هيچ جايگاه قانوني نمي‌تواند داشته باشد، تصريح كرد: تشكيل دولت انتقالي در سوريه تعرض آشكار به حقوق ملت اين كشور است و انتظار مي‌رود ملت‌ها و دولت‌هاي اسلامي و عربي براي حراست از غرور و منزلت خود در قبال اين تعرض آشكار مقاومت كنند.

وي در ادامه با بيان اينكه اين نتيجه از قبل هم قابل پيش‌بيني بود و برگزاري اين نشست نتيجه‌اي جز اين نمي‌توانست  داشته باشد، گفت: چطور ممكن است يك دولت انتقالي در سوريه تشكيل شود بدون آنكه ملت سوريه در تعيين آن نقشي نداشته باشد.

اين عضو كميسيون امنيت ملي منطقه خاطرنشان كرد: در مجموع اين نشست نتيجه‌اي جز ناديده گرفتن حقوق ملت و تعرض به حاكميت ملي سوريه نداشت و قطعا با واكنش ملت مقاوم آن مواجه خواهد شد.

/س2

برچسب ها: ژنو ، سوریه ، ملت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار