روزنامه نگار روزنامه القدس العربي در لندن تاکيد کرد حضور نداشتن ايران در نشست ژنو درباره سوريه تاثير منفي بر نتايج اين نشست داشت.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبكه بي بي سي عربي ؛ خالد الشامي در گفتگو با اين شبكه گفت، ما در مورد نشست ژنو، شرکت نکردن ايران در اين نشست را برجسته کرديم.

وي افزود، به نظر من، حضور نداشتن ايران در نشست ژنو مهمتر از غيبت عربستان در آن بود. شايد دعوت نشدن از عربستان براي شرکت در اين نشست، پنهان کردن حضور نداشتن ايران در آن بود. عربستان و قطر تقريبا مواضع مشابهي در مورد بحران سوريه دارند.

الشامي ادامه داد، ايران مي تواند بر بشار اسد تاثير بگذارد و ما اکنون به همه ابزارهاي اعمال فشار بر نظام سوريه نياز داريم، تا از قدرت کنار برود. حضور نداشتن ايران در اين نشست، ادامه راهبرد شکست خورده سازمان ملل در مورد سوريه است. سازمان ملل نه تنها در حل بحران سوريه بلکه در ارائه برداشت واقع بينانه اي از اوضاع اين کشور ناکام ماند.

وي درباره تنش ها بين ترکيه و سوريه هم خاطر نشان کرد، بعضي روزنامه هاي ترکيه به سياستهاي دولت اردوغان در برابر سوريه حمله مي کنند و معتقدند اين سياستها تاثير منفي بر روابط با ايران داشته است.

برچسب ها: الشامی ، ایران ، ژنو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار