معاون سازمان حج و زیارت از تاخیر صدور ویزای زائران حج عمره و تلاش مسئولان در حل این معضل خبر داد.

رضایی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: در یک اقدام پیش بینی نشده در اوایل ماه شعبان سیستم خدمات حج عمره که ویزای کلیه کشورها را از طرف عربستان سعودی تامین میکند به صورت یک طرفه بسته شد و لذا در سال اطلاعات متقاضیان سفر به حج لغو شد.
وی افزود: تلاش داریم تا به سرعت سیستم را باز کنیم و قول مساعد نیز از سوی مسئولان وزارت حج عربستان برای برطرف شدن این مشکل داده شده است.
معاون سازمان حج و زیارت اظهار داشت: با وجود این مشکلات اما در حال حاضر روی چهار هزار و 500 تا چهار هزار و 700نفر عازم به سفر حج هستند و پروازها لغو نشده است و تنها تاریخ رفت برخی زائران تغییر یافته است.
وی درباره تاریخ های مشخص پرواز زائران گفت: تا الان ویزای پروازهای تاریخهای دهم، یازدهم و دوازدهم صادر نشده است و پروازهای 17 و 18 و 19 به روزهای دهم، یازدهم و دوازدهم تغییر یافته است و به همین ترتیب از اولویت های بعدی و ویزای دپو استفاده می شود تا زمانی که سیستم بازگردد.
رضایی با اشاره به ادامه این وضعیت در ماه رمضان تصریح کرد: با توجه به تاخیرات پیش آمده در صدور ویزای حجاج احتمال دارد که بازگشت زائران از ابتدای ماه رمضان به نیمه این ماه برسد.
وی خاطر نشان کرد: مسئولان عربستاني قول داده اند  که تا امروز 11 تیر سیستم باز شود و لذا مشکلات بعدی نيز مرتفع خواهد شد./ل
برچسب ها: حج ، رضایی ، ویزا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار