معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بخشنامه ای تحت عنوان فضاسازی برای تردد معلولان جسمی و حرکتی را به دانشگاهها، مراکز پژوهشی و مؤسسات وابسته به وزارت علوم ابلاغ کرد.

به گزارش گروه علمي پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی وزارت علوم،  دکتر متکان در این بخشنامه با بیان اینکه اعتبار مورد نیاز برای اجرای این دستورالعمل، در قالب طرح های تملک دارایی و سرمایه ای برای هر طرح جدید و در دست احداث فراهم شده است اظهار داشت: در طرح تملک دارایی و سرمایه ای «تعمیرات اساسی» در قوانین بودجه سالیانه و با استفاده از درآمدهای اختصاصی و منابع محلی و بومی (استانداری و شهرداری ها) در قالب ارائه تسهیلات و مناسب سازی به بخشی از فضاهای عمومی و شهری و با استفاده از کمک های مردمی و خیرین قابل تأمین است.
دکتر متکان در این بخشنامه اظهار امیدواری نموده است با بکارگیری مقررات ملی ساختمان و ضوابط و مقررات شهرسازی و معماری برای معلولان جسمی و حرکتی، شاهد مناسب سازی کلیه فضاهای کالبدی اعم از فضاهای آموزشی، کمک آموزشی، پژوهشی و خدماتی بوده و بتوانیم حقوق شهروندی استفاده کنندگان از اینگونه محیطهای آموزش عالی را بیش از پیش رعایت کنیم. /عط
برچسب ها: آموزشی ، معلولان ، جسمی ، پژوهشی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار