رئيس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس گفت: غرب بايد بداند چنانچه بحران درسوريه استمرار يابد و آتشي از آن برافروخته شود همسايگان سوريه ازجمله دچار بحران خواهند شد.

علاء الدين بروجردي نماينده مردم بروجرد در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، با اشاره به حمايت آمريكا از امارات در طرح ادعاي واهي در خصوص جزاير سه گانه ايراني خليج فارس گفت: آمريکا درحالي از رجوع مناقشه ايران و امارات به دادگاه لاهه حمايت مي کند که مراجعه به اين دادگاه تنها درصورتي شدني است که دو کشور با اين موضوع موافق باشد.

وي ادامه داد: اوباما به اين دليل که در آستانه انتخابات قرار دارد درصدد پياده کردن نوعي سناريوهاي تبليغاتي براي انحراف افکار عمومي است.

بروجردي تصريح کرد: آمريکا همواره به دنبال پياده کردن فشارهاي سياسي خود عليه جمهوري اسلامي ايران بوده که با اهداف مشخص به خصوص مرتبط با مسائل منطقه است.

رئيس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با اشاره به ادعاي امارات متحده برسر جزاير سه گانه ادامه داد: ايران بارها اعلام کرده ادعاهاي اماراتي را که درسال 1972 تأسيس شده است درباره سرزمين هاي خود نمي پذيرد آنهم سرزمين هايي که در يک گذشته  تاريخي مستند متعلق به ايران بوده است.

بروجردي با اشاره به مخالفتغرب با حضور ايران در نشست ژنو گفت: غرب مايل نيست که بحران سوريه حل شود و به خوبي آگاهي دارد که جمهوري اسلامي ايران به چه ميزان مي‌تواند نقش موثري در اين راستا داشته باشد و به همين دليل است که با حضور ايران در نشست ژنو مخالفت كرد.

وي همچنين اظهار داشت: غرب بايد بداند چنانچه بحران درسوريه استمرار پيدا کند و آتشي از آن برافروخته شود همسايگان سوريه  قطعا دچار بحران خواهند شد.

رئيس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در پايان با اشاره به سياست ايران در قبال مذاکره با گروه 1+5 خاطرنشان کرد: ايران بارها اعلام کرده که سياست ما گفتگو و مذاکره است درحالي که اروپا به دنبال اعمال سياست گفتگو و فشار است و چنانچه اين روند را ادامه دهند جمهوري اسلامي نيز ناگزير به تغيير رويه خود است.

س2/

 

برچسب ها: آتش ، سوریه ، جنگ ، بحران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار