معاون برنامه‌ريزي استانداري خوزستان گفت: كل اعتبارات سال‌گذشته يك‌هزار و 800 ميليارد تومان و اعتبارات سال‌جاري 2 هزار و 230 ميليارد تومان مي‌باشد كه نشان‌دهنده افزايش 7/12 درصد در تخصيص اعتبارات به استان است.


 به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران خوزستان ، اسماعيل عامري‌گلستان در جلسه شوراي برنامه‌ريزي استان كه روزگذشته، 10 تيرماه برگزار شد، عنوان‌كرد: طرح‌هاي ملي و استاني سال‌گذشته و امسال به ترتيب 195 ميليارد تومان و 897 ميليارد تومان است كه با 360 درصد افزايش همراه مي‌باشد؛ اين افزايش اعتبار به دليل كاهش طرح‌هاي ملي است كه در سال‌گذشته 907 طرح بوده و امسال به 309 طرح كاهش يافته است.

 معاون برنامه‌ريزي استانداري خوزستان با اشاره به برنامه‌ريزي و توزيع اعتبارات تملك دارايي‌هاي سرمايه‌اي استان، اظهاركرد: كل اعتبارات اختصاص يافته سال‌گذشته به استان 532 ميليارد تومان بود كه امسال به 644 ميليارد تومان رسيده و نشان‌دهنده افزايش حدود 20 درصدي در تخصيص اعتبارات است.

 عامري‌گلستان تصريح‌كرد: شاخص‌هايي كه مورد استفاده قرار مي‌گيرند مبناي ما براي توزيع اعتبارات مي‌باشند؛ مثلا در آموزش و پرورش ملاك و شاخص ما در تخصيص اعتبارات و بودجه، تراكم متوسط تعداد كلاس‌ها است.

 وي افزود: همچنين در بخش اعتبارات توسعه امسال 180 ميليارد تومان اعتبار به خوزستان اختصاص يافت و در صورتي كه در شهرستاني مشكلي وجود داشته باشد و اعتبارات قبلي آن را حل نكند، با استفاه از اين اعتبار مشكل آن را برطرف خواهيم كرد.

 معاون برنامه‌ريزي استانداري خوزستان با بيان اين‌كه تنظيم اعتبارات بر اساس دستورالعمل معاونت برنامه‌ريزي است، خاطرنشان‌كرد: اين امر به استناد ماده 44 تنظيم بخش اعتبارات انجام شده و اعتبارات تخصيص يافته نبايد كاهش يا ناتمام بماند، زيرا يكي از ضرر‌هايي كه استان خوزستان تاكنون ديده، از پروژه‌هاي نيمه‌تمام است.

 عامري گلستان يادآورشد: آغاز اجراي پروژه‌ها نبايد فقط صرف رضايت مردم، در مراحل اوليه اجرا متوقف شود، بلكه بايد تكميل و به بهر‌‌ه‌برداري برسد؛ به طوري‌كه بايد حداقل 30 درصد اعتبار پروژه‌ها براي تسريع در اجراي پروژه‌ها اختصاص يابد.

 در ادامه نيز آغاجاري، رييس مجمع نمايندگان خوزستان گفت: برنامه‌ريزي امسال بر اساس بودجه‌ اختصاص يافته از سوي دولت به استان است. رتبه اول كه بهترين وضعيت را تاكنون بين دستگاه‌ها نشان مي‌دهد عمران و مسكن شهري و روستايي است كه 95/32 درصد بودجه را به خود اختصاص داده و آموزش و پرورش نيز با تخصيص 4/15 درصد بودجه استان به خود در رتبه دوم قرار دارد كه اين امر نشان‌دهنده جهت‌گيري استان به اين بخش است.

 وي اظهارداشت: در بعضي شهرستان‌ها شاخص عقب‌ماندگي بيشتر و در برخي شهرستان‌هاي ديگر كمتر است؛ بنابراين برنامه‌ريزي بودجه‌اي بايد بر اساس شاخص‌هاي جمعيت، وسعت و موضوعيت باشد و در نتيجه ما بايد تمام شاخص‌هاي شهرستان‌ها را بر اساس جمعيت جمع‌آوري و بر اساس آن‌ بودجه‌هاي شهرستاني را تشخيص دهيم تا پيشرفت تمام نقاط استان متعادل باشد./س
برچسب ها: تخصیص ، اعتبار ، استان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.