ميزان قاچاق سيگار در كشور در سال 90 ، 6 ميليارد نخ كاهش يافت

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، سردار مهدي ابويي معاونت پيشگيري ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز با بيان مطلب بالا در جمع خبرنگاران گفت: در سال 89،‌ 24 ميليارد نخ سيگار به كشور قاچاق شد كه اين رقم در سال 90 به 18 ميليارد نخ كاهش يافت.
وي افزود: در جلسه ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز كه امروز برگزار شد كارگروهي براي حمايت از اشتغال و توليد ملي تشكيل شد.
وي با بيان اينكه اين كارگروه براساس شرايط هر استان زمينه حمايت بيشتر از اشتغال و كار را فراهم مي كند اظهار داشت: اين كارگروه وزارت جهاد كشاورزي،‌ وزارت صنعت، معدن و تجارت و كليه وزارت خانه هايي كه دخيل در امر توليد و اشتغال هستند را موظف به همكاري بيشتر براي فراهم آوردن زمينه اشتغال و كاهش و حذف قاچاق در اين استان ها مي كند.
وي ادامه داد:‌ از ديگر طرح هاي مورد تاييد در جلسه صبح امروز ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز شفاف سازي گردش كالاي خارجي در كشور است كه براساس كد رهگيري كليه كالاهاي وارد شده به ايران مورد پيگيري قرار مي گيرد.
وي تجهيز و ساماندهي گمركات به فناوري نوين را از ديگر كارهاي در دست انجام ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز اعلام كرد و گفت: بيشترين حجم قاچاق به كشور مربوط به دخانيات، البسه، پارچه، مشروبات الكلي، سوخت،‌ مصنوعات طلا و جواهر، لوازم آرايشي و بهداشتي، اسباب بازي،‌ چاي و قطعات كامپيوتر مي باشد.
وي ادامه داد: 80 درصد از قاچاق كالا و ارز در كشور همين اقلام ياد شده مي باشد./عب
برچسب ها: سیگار ، قاچاق ، مبارزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار