دولت ورود ساليانه 700 ميليارد تومان كالا از طريق ملوانان استان هرمزگان را به كشور قانوني اعلام كرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران احمد مرادي دبير ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز در نشستي با خبرنگاران كه پيش از ظهر امروز در ستاد مركزي مبارزه با قاچاق كالا و ارز برگزار شد با بيان مطلب بالا گفت: دولت براي سال جاري ورود 720 ميليارد تومان كالا از طريق 30 هزار ملوان استان هرمزگان به كشور را قانوني اعلام كرده است.
وي افزود: اين قانون در سال 90 براي هر ملوان تنها 6 ميليون تومان ورود كالا را قانوني دانسته بود.
مرادي با بيان اينكه استان هرمزگان به عنوان اولين استان در سطح كشور در خصوص ورود قاچاق مي باشد اظهار داشت: استان هرمزگان با سه كشور عربي قطر، عمان و امارات متحده عربي 1200 كيلومتر ساحل دارد كه اين امر موجب شده ورود قاچاق به كشور بيشتر از طريق استان هرمزگان صورت گيرد.
وي بيشترين ميزان قاچاق به كشور را در 3 حوزه كالا، مشروبات الكلي و سوخت دانست و گفت: تفاوت قيمت بسيار بالاي نفت و گاز در ايران انگيزه قاچاق سوخت از كشورمان را به ساير كشورها افزايش داده است.
وي با اشاره به اينكه به پيشنهاد ستاد مركزي مبارزه با قاچاق كالا و ارز اعتبارات خوبي در خصوص تجهيز بندر شهيد رجايي صورت گرفته است اظهار داشت: بندر شهيد رجايي با تخصيص اين اعتبارات از حالت سنتي به حالت الكترونيكي تغيير يافته است و كليه كالاهاي وارد شده به اين بندر از زمان ورود تا زمان خروج مورد رديابي الكترونيكي قرار مي گيرد.
وي افزود: تجهيز بندر شهيد رجايي به آخرين فناوري هاي رديابي كالا موجب شده تا 80 الي 90 درصد از خطاهاي رديابي از بين برود./عب
برچسب ها: ملوان ، واردات ، صادرات ، کالا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار