ثروت در برخي كشورهاي غربي به قدري ناعادلانه توزيع شده كه بسي جاي تأمل دارد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از گلوبال ریسرچ، رویای مشهور آمریکائی درست در مقابل دیدگان مادرحال فروپاشی و نابودی است و بیشتر آمریکائی ها حتی نمی فهمند چه اتفاقی افتاده است . در قدیم شما اگر قصد کارکردن داشتید می توانستید یک شغلخوب پیدا کنید ، همین کار خوب باعث می شد که شما یک خانه بخرید ، همینطور یک ماشین وچیزهای دیگر و درنهایت یک خانواده تشکیل دهید . با همین شغل می توانستید سالی دو با ربه مسافرت بروید و وسایل زندگی اتان را بخرید. بعد از 30 تا 40 سال کار ، شما می توانستید به یک بازنشستگی خوب و راحت فکر کنید . اما امروزه آمریکائی های کمتری به این آرزوها می رسند. زمانی آمریکا، بزرگترین و خوشبخت برین طبقه متوسط جهان را در اختیار داشت که این میزان رشد ، به پائین ترین حد خود رسیده است . دیگر اقتصاد آمریکا نمی تواند به اندازه کافی شغل ایجاد کند . هزینه های زندگی هر سال که می گذرد بیشتر می شود اما حقوق ها به دنبال آن اضافه نمی شود. زدیک به نیمی از کارگران آمریکائی در پرداخت بدهی ها و صورتحساب های خود درمانده اند . میلیونها آمریکائی به ورطه فقر افتاده اند و به کمک های غذایی و غیرغذایی دولت وابسته اند . این به خاطر آن است که اقتصاد آمریکا از پایه ویران است. طبقه متوسط آمریکائی درحال نابودی است . بیشتر خانواده های آمریکائی هرساله با سختی بیشتری روزگار می گذرانند و فقط یک معجزه می تواند آنها را نجات دهد. در زیر دلایل نابودی رویای آمریکائی که روزی همه در پی آن بودند ، اشاره شده است.
 
-         هر روز که می گذرد آمریکایی های بیشتری بدون هیچ پشتوانه اقتصادی زندگی می کنند . طبق یک تحقیق 28 درصد آمریکایی ها ، حتی یک دلار هم پس انداز هم ندارند حتی برای مواقع اضطراری .
 
-         با تشکر از قوانین مسخره و دست و پاگیر در آمریکا و همچنین سیستم مالیات ظالمانه آن راه انداختن یک کسب وکار متوسط کوچک در آمریکا امری محال است . به نقل از کریستین ساینس مانیتور بیش از نیمی از مالکان این کسب و کارها ، خرج خود را هم در نمی آورند . 23 درصد از آنها نیز یک دلار هم سود نمی کنند .
 
-         درسالهای اخیر میتوان دارایی خانواده های آمریکائی به شدت کاهش یافته است . بر طبق گزارش رسمی خود فدرال رزرو (بانک مرکزی آمریکا ) متوسط دارایی خانوارهای آمریکائی از 400/126/1 میلیون دلار در سال 2000 به 300/77 هزار دلار در سال 2010 رسیده است .
 
-         عدم توانایی اقتصاد ملی آمریکا در تولیدکافی شغل ، نگران کننده است . برای مثال برای 877 شغل مورد نیاز شرکت هیوندای در مونتگمری 20 هزار نفر ثبت نام کردند . متاسفانه آمار بیکاری رسمی منتشر شده حاکی از بیکاری 8 درصدی است که البته به گفته مقامات برای مرحله بهبودی اقتصادی امری طبیعی است !!
 
-         8 میلیون آمریکائی مجبور به ترک کار شده اند . اگر این تعداد را به جمعیت بیکار اضافه کنید ، میزان بیکاری به 12 درصد می رسد .
 
-         با اینکه بسیاری از شرکت ها سودآور هستند اما دستمزدها را افزایش نمی دهند .
 
-         آمریکا زمانی در تولید ناخالص ملی رتبه نخست را داشت اما اکنون رتبه دوازدهم را در اختیار دارد .
 
-         پرداخت پول برای هزینه های اساسی ، برای آمریکائی ها بسیاردشوار شده است . مثلاً 2/20 میلیون آمریکائی ، نصف درآمد خود راصرف هزینه های مربوط به مسکن و خانه می کنند که از سال 2009 ، 46 درصد افزایش داشته است .
 
-         هر خانوار آمریکائی بطور میانگین درسال 2011 ، 155/4 هزار دلار صرف هزینه سوخت و صورتحساب برق خود می کنند که این رقم حتی جلوتر از تورم و به اندازه 5 سال افزایش یافته است .
 
-         بیمه سلامتی به شدت درحال گران شدن است . از وقتی باراک اوباما رئیس جمهور شد ، بیمه سلامت 23 درصد گران شده است . بر طبق گزارش اداره بررسی های اقتصادی این بیمه در سال 1980 برای هر نفر 5/9 درصد از کل هزینه ها را در بر می گرفت که الان به 3/16 ردصد رسیده است .
 
-         حقوق ها ، با افزایش هزینه های زندگی افزایش نیافته است . بیشتر مناطق کشور دستمزدها پائین آمده است . در تحقیقی آمده است که متوسط دستمزد مردان 30 تا 50 ساله آمریکائی از سال 1969 تا 2009 ، 27 درصد کاهش داشته است .
 
-         میزان شغلهای با دستمزد کم در حال افزایش است . براین اساس یک نفر از هر 4 نفر آمریکائی ساعتی 10 دلار و یا کمتر از نظر دستمزد در میان کشورهای صنعتی آخرین است .
 
-         طی دهه های گذشته ، میزان بدهی آمریکائی ها ، به حد انفجار رسیده است . همه این بدهی ها ، زندگی را برای آمریکائی ها دشوار کرده است . براساس گزارش CNN درسال 1983 ، 95 درصد از هر دلاری که که دستمزد می گرفتند ، 62 سنت اش بدهی بود ، اما الان از هر دلار 48/1 دلاراش بدهی است .
 
-         امسال تعداد زیادی از فارغ التحصیلان وارد بازار کار می شوند . اما متاسفانه برای این همه فارغ التحصیل کار وجود ندارد . در واقع 53 درصد از این فارغ التحصیلان زیر 25 سال بیکارند .
 
-         جوانانی که در مرحله بلوغ و کار می رسند هنوز با والدین خود زندگی می کنند . هم اکنون 25 میلیون آمریکائی با والدین خود زندگی می کنند.
 
-         پول در آمریکا فقط دراختیار پولدارهاست . اقلیت یک درصدی پولدار در آمریکا 95 درصد ثروت را در اختیار خوددارند .  
 
-         به طور فزاینده ای ، کشور ما در حال تبدیل شدن به دو آمریکای متفاوت است . فوربس می نویسد : 400 پولدار آمریکائی به اندازه 150 میلیون آمریکائی ثروت دارند ؟  
 
-         مسئله فقر در آمریکا ، کودکان را به طور اختصاصی اذیت می کند . میزان فقر کودکان در آمریکا 22 درصد است . تعداد زیادی از کودکان آمریکائی شکم گرسنه بر بالین می گذارند . در حال حاضر از هر 4 کودک ، یکی به ژتون غذایی دولت محتاج است تا زنده بماند.
 
-         انگار هرچه دولت پول برای فقر خرج می کند فقر بیشتر می شود . پارسال دولت 80 میلیارد صرف ژتون غذا کرد اما هنوز نمی داند این پول کجا خرج شده است .
 
-         از وقتی اوباما رئیس جمهور شد ، تعداد افرادی که به کوپن غذا محتاجند از 32 میلیون به 46 میلیون نفر رسیده است . اما دولت اوباما فکر می کند این مقدار کم است . به همین خاطر دائماً در تبلیغات تلویزیونی و رادیویی می گوید کسانی که به این کوپن ها نیازدارند مراجعه کنند.
 
-         وقتی خانواده های طبقه متوسط از بین رفتند تعداد فقرا هم زاید شد . 48 درصد آمریکائی ها با حقوق کم در ردیف افراد فقیرند.

برچسب ها: ثروت ، آمریکا ، پولدار ، توزیع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار