با تلاش و فداکاری محیط‌بانان سخت‌کوش اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان در سه ماهه اول امسال شش فقره آتش سوزی در جنگل پارک ملی و منطقه حفاظت شده دز در شهرستان دزفول مهار شد.



به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران خوزستان ،رئیس اداره حفاظت محیط زیست دزفول گفت: این آتش سوزی‌ها که به دلایل غیرعمدی به ویژه عدم احتیاط گردشگران و سرایت آتش به جنگل رخ داده بود با تلاش به موقع محیط‌بانان در مجموع در سطح یکهزار و 600 متر مربع مهار شد و از خسارت به زیستگاه غنی جنگل دز جلوگیری به عمل آمد.

فرهاد قلی‌نژاد افزود: به منظور آمادگی هرچه بیشتر این اداره در مقابله با حوادث غیرمترقبه زیست محیطی، کشیک‌های شبانه‌روزی مأموران و محیط‌بانان تشکیل شده است.

وی اعلام وضعیت آماده‌باش، هماهنگی با ارگان‌ها و دستگاه‌های اجرایی مرتبط و مسئولان شهری، اطلاع‌رسانی به شهروندان و ساکنان روستاهای همجوار منطقه به‌ویژه مشارکت جوامع محلی را مهم‌ترین عوامل کنترل و مهار آتش‌سوزی‌ها و جلوگیری از خسارت به زیستگاه دز عنوان و از تلاش محیط‌بانان سخت‌کوش منطقه و مشارکت همیاران قدردانی کرد.

به گفته این مقام مسئول، آتش سوزی که درسطح جنگل‌های حاشیه رودخانه دز همه ساله با آغاز فصل گرما رخ می‌دهد و نیز کاهش رطوبت، از مهم‌ترین عوامل تخریب زیستگاه‌های غنی جنگل دز است.

قلی نژاد ابراز امیدواری کرد با مدیریت صحیح و مشارکت جوامع محلی و ساکنان همجوار منطقه تا پایان فصل تابستان از بروز آتش سوزی‌های گسترده جلوگیری و هرگونه آتش سوزی در منطقه مهار و کنترل شود./س
برچسب ها: مهار ، آتش سوزی ، پارک ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.