آثار راه یافته به بخش نمایش دومین دوسالانه تصویرگری نیایش بصورت همزمان در نگارخانه‌های میرک و رضوان مشهد به نمایش گذاشته شد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد و به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني آستان قدس رضوي، در آيين افتتاح اين دو نگارخانه كه با حضور حجت‌الاسلام والمسلمين سيد جلال حسيني، معاون تبليغات و ارتباطات اسلامي آستان قدس رضوي، حسين يوسفي، مديركل روابط عمومي آستان قدس رضوي و علی ثابت‏نیا، مديرعامل موسسه آفرینش های هنری و جمعي از مسئولان اين موسسه برگزار شد، 180 اثر برگزیده از مجموع يك‌‌هزار و 584 اثر رسیده به دبیرخانه دومین دوسالانه تصویرگری نیایش در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفت.

يك هزار و 584 اثر با موضوعات نیایش و امام رضا(ع) در سطوح کودک و نوجوان و جوان و بزرگسال و در دو بخش روایت‌ داستانی و غیرداستانی از 490 هنرمند در سراسر کشور به دبیرخانه‌ی این جشنواره ارسال شده است که پس از داوری آثار ارسالی در تیرماه جاري، 180 اثر در بخش‌های مختلف به نمایشگاه راه يافتند.

تهران با حضور 129 هنرمند و زنجان با حضور یک هنرمند، به ترتیب بیشترین و کمترین تعداد شرکت‌کننده در این دوسالانه را داشته‌اند.

يادآور مي‌شود، اين دو نمايشگاه از 18 تا 22 تیرماه جاری صبح‌ها از ساعت 9 تا 12 و بعدازظهرها از ساعت 17 تا 20 برای بازدید عموم دایر می‌باشد.

مؤسسه آفرينش‌هاي هنري آستان قدس رضوي،‌ در طول بيش از يك دهه فعاليت خوددرعرصه هنر و فرهنگ ناب اسلامي و ايراني كوشيده است تا علاوه بر حفظ،‌ توسعه و ترويج هنر اسلامي بويژه هنرهاي بكار رفته در حرم مطهر حضرت رضا (ع) با پردازش و توليد هنرهاي اسلامي-ايراني در همه رشته ها و شاخه هاي مرتبط همت گمارد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.