مجری طرح توسعه میدان گازی کیش گفت: گاز درجای این میدان به اندازه ای زیاد است که می توان برای توسعه این میدان در پنج فاز برنامه ریزی کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگارا ن بندرعباس همایون کاظمینی افزود: حفاری چاه های میدان گازی کیش در فاز اول توسعه پیشرفت مطلوبی داشته و MDP  فازهای دوم و سوم این میدان نیز در دست تهیه است .

وی تصریح کرد:کار حفاری 12 حلقه چاه در توسعه فاز اول میدان کیش، در دو کلاستر برنامه ریزی شد که در کلاستر B  به مخزن رسیده ایم و چاه ها در حال تکمیل هستند .

مجری طرح توسعه میدان گازی کیش گفت: در کلاسترAنیز به مخزن نزدیک شده ایم و مصمم هستیم کار حفاری چاه ها را در سال جاری به پایان برسانیم .

کاظمینی با بیان اینکه گاز درجای میدان کیش بیش از 60 تریلیون فوت مکعب برآورد می شود، افزود: این برآورد بر اساس اطلاعات حاصل از حفاری چاه 3 کیش به دست آمده و میزان گاز درجای قطعی میدان پس از حفاری چاه 4 این میدان مشخص خواهد شد .

وی به تلاش شرکت مهندسی و توسعه نفت برای پیشبرد اهداف این میدان در فازهای دوم و سوم نیز اشاره کرد و گفت: هم اکنون مذاکرات فنی، حقوقی و مالی توسعه فازهای دوم و سوم با شرکتی ایرانی در حال انجام است و هم اکنون تهیه MDP  این طرح نیز در درحال پیگیری است .

کاظمینی با اشاره به توسعه میدان گازی کیش در پنج فاز افزود: در عین حال که توسعه فازهای اول، دوم و سوم این میدان با جدیت دنبال می شود، از برنامه ریزی برای توسعه فازهای چهارم و پنجم نیز غافل نیستیم .

میدان گازی کیش در زیر جزیره کیش (واقع در آبهای خلیج فارس) در جنوب غربی بندر لنگه تا شمال غربی جزیره سیری در جوار جزایر هندرابی و در فاصله 30 کیلومتری شرق جزیره لاوان قرار دارد و توسعه فاز اول این میدان در مدت 42 ماه از زمان انعقاد قرارداد و با هدف تولید روزانه یک میلیارد فوت مکعب گاز در دستور کار قرار گرفته است./س

 

برچسب ها: توسعه ، میدان گازی ، کیش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.