شهردار مشهد گفت: با توجه به اینکه امروز تامین منابع مالی از طریق سیستم بانکی مطلوب نیست ،اگر همان تضمینی که بانک ها می دهند سرمایه گذاران به ما بدهند منابع مالی را در اختیارشان می گذاریم.

 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، سید محمد پژمان در نشست هم اندیشی در خصوص مشوق های سرمایه گذاری برای ساماندهی، بازسازی و بهسازی مطلوب مناطق کم برخوردار شهری با بیان اینکه مدیریت شهری باید توازن را در همه قسمت های شهر برقرار کند، تصریح کرد: تا زمانی که شهر متعادل نداشته باشیم این وضعیت طبقاتی در ابعاد مختلف از جمله اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی مخرب است.

وی با بیان اینکه همه مناطق شهر در یک تراز نیستند، عنوان کرد: نگاه متفاوت افراد به مناطق کم برخوردار و برخوردار باعث ایجاد ناهماهنگی خواهد شد.

وی با تاکید بر سرمایه گذاری در مشهد برای بهبود و توسعه شهر خطاب به سرمایه گذاران گفت: امروزه مصوبات زیادی که اطمینان بخشی را به سرمایه گذاران بدهد و نوعی تضمین برای سرمایه آن ها باشد در قالب های زیادی صورت گرفته است

وی اضافه کرد: مدیریت شهری به دنبال این نیست که سرمایه گذاران تلاش کنند و سرمایه گذاری کنند و در نهایت بدون برگشت سرمایه و سود بمانند به همین دلیل برای آن ها سود تضمینی در نظر گرفته شده است.

پژمان طراحی برنامه های مختلف برای زمین های حاشیه شهر را یکی از برنامه های در حال حاضر شهرداری مشهد دانست و افزود: یکی از برنامه های بسیار خوب که درآغاز اجرای آن هستیم این است که زمین های متعدد در حاشیه شهر را خریداری کردیم طرح روی آن پیاده کردیم و همچنین تعدادی از زیرساخت ها را مهیا کردیم و ادامه آن هم در آینده آماده خواهند شد.

وی اضافه کرد: با طرح فوق زمین آماده با پروانه به سرمایه گذار در این منطقه واگذار می شود اما باید سرمایه گذاران متعهد شوند معادل تعداد واحدی که ایجاد می کنند موقعیت جایگزینی را برای مردم فراهم سازند.

به گفته وی در حال حاضر بالغ بر150هزار واحد با مشخصات فوق در مشهد موجود است که اگر برنامه ریزی یادشده عملیاتی شود این واحدها از بی هویتی رها می شوند.

وی اضافه کرد: با همکاری سرمایه گذاران می توان برنامه هایی را عملیاتی کرد که بناهای غیرکیفی که در حاشیه شهر وجود دارند و مسائل اجتماعی مختلف دامنگیر آن هاست برطرف شود.

پژمان از راه اندازی معاونت سرمایه گذاری در شهرداری مشهد یاد کرد و اظهارداشت: راه اندازی این معاونت در جهت پشتیبانی های موثر از سرمایه گذاران و برنامه منسجم در همکاری با این گروه است.

وی در پایان سخنان خود از فعالیت های گسترده در بحث های عمرانی و ... در مشهد یادکرد و گفت: کسی باور نمی کند در این دوران که رکود قالب شهرهای کشور را فرا گرفته است این کارها در مشهد به صورت سرمایه گذاری فعال صورت پذیرفته باشد

برچسب ها: شهردار ، مشهد ، منابع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.