دادگاهی در شهر «شارلروآ» بانوی مسلمان،«فاطمه ک» را در یک محاکمه غیابی به پرداخت25 یورو جریمه نقدی به خاطر داشتن نقاب در فرودگاه «گوسلی» محکوم کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از سایت های«ajib» و «rtbf»؛ خانم «فاطمه ک» زن 62 ،  ساله مراکشی الاصل که از مدتها پیش در بروکسل زندگی می کند، در اواخر سال میلادی گذشته، در حالی که در سالن فرودگاه قدم می زد، توسط نیروهای امنیتی فرودگاه «گوسلی» دستگیر شد. مأمورین مربوطه به وی به خاطر داشتن نقاب و پوشاندن کل صورت، که به موجب ماده 536 الحاقی قانون مجازات (منتشر شده به تاریخ 23 ژوئیه 2011) و تحت عنوان مقررات منع «برقع»، ممنوع اعلام شده است، اعتراض کردند.
ماده مذکور برای چنین مواردی از 15 تا 25 یورو جریمه نقدی، یا 7 روز زندان در نظر گرفته است. هر شخصی که خارج از موارد قانونی مجاز، در اماکن عمومی با چهره پوشیده و یا با تغییر چهره حضور یابد، به گونه ای که هویت وی قابل احراز نباشد، به موجب این قانون قابل مجازات خواهد بود.
بنا به دفاعیات وکیل این زن مسلمان، در واقع آنچه فاطمه بر چهره داشته نقاب نبوده، بلکه پوششی بوده شبیه نقاب از جنس پارچه نازک که پایین صورت وی را پوشانده بوده است. او به خاطر امتناع از برداشتن این پوشش جهت کنترل هویت به این جریمه نقدی محکوم شده است.
صبح چهارشنبه گذشته، 27 ژوئن، خانم «اینس ووترز»، وکیل فاطمه، رسیدگی مجدد به پرونده را به منظور ارائه توضیحات به دادگاه، در خواست کرده است. مدعی العموم با ابراز نگرانی از شمول مرور زمان بر پرونده با درخواست وی مخالفت کرد و رسیدگی به پرونده توسط دادگاه پی گرفته شد. بنابراین در این شرایط وکیل این خانم مسلمان تصمیم گرفت در جلسه رسیدگی حضور نیافته، در پایان جلسه دادگاه به حکم صادره اعتراض کند. وی همچنین به حق موکل خود مبنی بر طرح یک پرونده مقدماتی در دادگاه قانون اساسی اشاره کرده است.
دادگاه مذکور صلاحیت دارد که قوانینی را که مغایر قانون اساسی تشخیص می دهد ملغی اعلام کند و ممکن است اقامه دعوا توسط فاطمه در این دادگاه به لغو قانون منع «برقع» منتهی شود./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار