رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دماوند گفت: در آستانه ماه مبارك رمضان، بازار دماوند نیازمند تزریق كالاهای یارانه ای به منظور آرامش هر چه بیشتر است.

'محمدعلی جعفری' در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: در هفته اخیر قیمت برخی مایحتاج ضروری مردم از جمله گوشت مرغ، گوشت قرمز، برخی حبوبات، اقلام لبنی شركت های تولیدی، شیر و تولیدات لبنی محلی، انواع مایحتاج مصرفی مردم شامل ماكارونی، تن ماهی، لوازم آرایشی و . . . ، پیش پرداخت اجاره بهای مسكن، خدمات رفاهی و خدمات اماكن پذیرایی، محصولات مورد استفاده در صنوف عكاسان، كاغذ، لوازم التحریر و . . . ، مواد اولیه اتحادیه قنادان و بستنی فروشان و میوه های فصلی و نوبری نظیر گیلاس، زردآلو و . . . با افزایش چشمگیر و قابل توجهی مواجه شده است.

وی تصریح كرد: هم اكنون كالای مرغ با قمیتی در حدود 65 هزار ریال به ازای هر كیلو در بازار شهرستان به فروش می رسد كه افزایش قیمت نهاده های دامی مرغداری نظیر سویا و ورود به فصل گرما كه سبب افزایش بیماری های مرغی و كاهش جوجه ریزی می شود، تاثیر زیادی در این امر داشته است.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت دماوند گفت: قیمت گوشت گوساله از اوایل هفته پیش، پنج هزار ریال افزایش داشته و هم اكنون به قیمت 16 هزار و 500تومان به شهروندان عرضه می شود.

وی افزود: در این راستا از سوی اداره صنعت، معدن و تجارت دماوند برای برخی عاملین مربوطه، حواله گوشت منجمد صادر گردیده كه در حال تهیه و عرضه آن می باشند.

جعفری افزود: در راستای جلوگیری از افزایش قیمت این كالا، 10 تن گوشت گرم بین عاملین توزیع شده، اما متاسفانه با استقبال چندانی مواجه نشد.

وی خاطرنشان كرد: در راستای تنظیم بازار و با توجه به نزدیك شدن به حلول ماه مبارك رمضان كه طبعا افزایش تقاضای بازار را با خود به همراه خواهد داشت، این نهاد تاكنون به توزیع 150 تن برنج مرغوب داخلی، 10 تن گوشت گرم و 10 تن شكر بین مصرف كنندگان نموده است.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت دماوند ابراز امیدواری كرد: تا در نمایشگاه 'ضیافت' كه به مناسبت ماه رمضان برپا داشته می شود، بتوان بار دیگر این اقلام را توزیع نموده و علاوه بر آن با تزریق كالاهای اساسی، تشدید و افزایش بازرسی های مشترك به همراه نمایندگان فرمانداری، بهداشت، تعزیرات و بازرسی اصناف به آرامش هر چه بیشتر بازار شهرستان كمك نمود./س


برچسب ها: یارانه ، کالا ، رمضان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.