مدیرعامل شرکت بورس با اعلام اینکه 18 درصد کل ارزش بازار سرمایه در اختیار بانک ها است،گفت: دستورالعمل‌های بورس و فرابورس اجازه ورود کم ریسک ترین شرکت ها را به بازار سرمایه می دهد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران،حسن قالیباف اصل در نشست مشترک مدیران ارشد بورس، وزارت امور اقتصادی و دارایی و رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه بازارهای پول و سرمایه در حوزه های مختلف دارای مشترکاتی هستند، گفت: هم اکنون شرکت های اصل 44 و بانک های حاضر در بورس معامله سهام انجام می دهند و مردم سهام‌دار این حوزه ها هستند.
قالیباف اصل با تاکید بر اینکه شرکت ها نیز از تسهیلات بانکی استفاده می کنند، افزود: این دو بازار از یکدیگر جدا نیستند و بانکها حدود 18 درصد ارزش بازار سرمایه را در اختیار دارند.
مدیرعامل شرکت بورس اظهار داشت: بهترین سهامداری در بانک ها شکل می گیرد و این بنگاه های اقتصادی به شکلی در بازار سرمایه به عنوان سرمایه گذار فعالیت دارند و طبق مقررات بورس اقداماتی را انجام می دهند.
وی تصریح کرد: حوزه های ابزار و نهادهای مالی مشترک زمینه هایی هستند که بازار پول و سرمایه می توانند در آن وارد شوند.
مدیرعامل شرکت بورس با اشاره به نقش بانک ها در توسعه بازار سرمایه اظهار داشت: پتانسیل فعلی موجود در بازار بورس در بیرون این مجموعه وجود ندارد و شرکت های بورسی، شرکت های مادر در کشور هستند که سرمایه گذاری در این بخش را اطمینان به همراه دارد.
قالیباف با بیان اینکه همکاری بازار سرمایه و بازار بورس می تواند مشکلات را کاهش دهد، افزود: دستورالعمل های پذیرش شرکت ها در بورس اوراق بهادار و فرابورس اجازه ورود هر شرکتی را نمی دهد و از این رو کم ریسک ترین شرکت ها در بازار سرمایه حضور می یابند.
مدیرعامل شرکت بورس با تاکید بر اینکه اگر رکودی در اقتصاد ایجاد شود، شرکت های بورسی مطمئن‌ترین بخش ها هستند، گفت: نوسانات فعلی بازار بورس کوتاه مدت است و فعالیت های بلندمدت قطعا بازده مناسبی را به همراه دارد و بازار سرمایه از لحاظ بازده اولین بازار در کشور است./ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار