نماينده مردم لنگرود با بيان اينكه در حال حاضر وزير جهاد كشاورزي هيچ نقشي در بانك كشاورزي ندارد، گفت: رييس مجمع بانك كشاورزي، وزير اقتصاد است، اين در حالي است كه اين بانك بايد در خدمت كشاورزان باشد و وزير كشاورزي نيز در آن نقش داشته باشد.

 به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران بائوج لاهوتی نماينده لنگرود در صحن علني امروز (يكشنبه 11 تیر) مجلس به عنوان طراح اين طرح گفت: اين طرح اواخر دوره هشتم مجلس مطرح شد كه متاسفانه نتوانست راي لازم را به دست آورد به همين دليل با توجه به فضاي موجود در جامعه و مجلس، فوريت آن را در دوره نهم مطرح كرديم.
مهرداد لاهوتي با بيان اينكه واردات محصولات كشاورزي به توليدات داخل كشور آسيب وارد كرده است، افزود: در شرايطي كه محصولات داخل كشور در داخل انبارها در حال پوسيده شدن است، با واردات ميوه‌هاي خارجي به كشور روبرو هستيم كه در اين شرايط، كشاورزان ما نمي‌توانند محصولات خود را به فروش برسانند.
وي گفت: به طور مثال در حالي كه ما در طول سال به حدود 500 هزار تن برنج نياز داريم، يك مرتبه پنج ميليون تن برنج وارد كشور مي‌شود كه اين ميزان واردات آسيب شديدي به محصولات كشاورزي وارد مي‌كند.
نماينده مردم لنگرود با اشاره به نامگذاري سال جاري به نام سال توليد ملي، حمايت از كار و سرمايه ايراني، گفت: نمايندگان با ديدن چنين مشكلاتي در زمينه‌ي واردات، مسائل را با وزير جهاد كشاورزي در ميان مي‌گذارند كه وزير تنها اين پاسخ را مي‌دهد كه در مورد واردات ميوه هيچ نقشي ندارد و مجوز واردات را وزارت صنعت، معدن و تجارت مي‌دهد و وقتي سراغ وزير صنعت، معدن و تجارت مي‌رويم و دليل اين كار را مي‌پرسيم، مي‌گويد كه اختيار دادن تعرفه طبق قانون با 9 وزير است و او هم يكي از وزيران مي‌باشد.
لاهوتي با بيان اينكه در اين طرح، مجوز واردات محصولات كشاورزي به وزير جهاد كشاورزي داده شده است، بيان كرد: در صورت تصويب نهايي اين طرح، علاوه بر افزايش اختيارات وزير كشاورزي، تعيين تعرفه محصولات كشاورزي در حيطه وظايف جهاد كشاورزي قرار گيرد، مطمئنا وزير هيچگاه حاضر نمي‌شود كه تا زمان به فروش نرسيدن محصولات داخل كشور، مجوز واردات بدهد.
وي ادامه داد: ما يك فوريت اين طرح را مطرح كرديم تا در كميسيون‌هاي مربوطه مورد رسيدگي قرارگيرد و نمايندگان نيز نظرات خود را ارائه كند، مطمئنا بعد از طرح كليات اين طرح در صحن، نمايندگان مي‌توانند در مورد آن اظهارنظر كنند.
نماينده مردم لنگرود با بيان اينكه در حال حاضر وزير جهاد كشاورزي هيچ نقشي در بانك كشاورزي ندارد، گفت: رييس مجمع بانك كشاورزي، وزير اقتصاد است. اين در حالي است كه اين بانك بايد در خدمت كشاورزان باشد و وزير كشاورزي نيز در آن نقشي داشته باشد.
لاهوتي تاكيد كرد كه نمايندگان با راي دادن به يك فوريت اين طرح، از واردات محصولات كشاورزي جلوگيري مي‌كنند./ب2
برچسب ها: کشاورزی ، مجلس ، وزیر ، واردات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار