نماینده مردم تهران در تذکری آئین نامه ای گفت: با طرح حذف تعطیلات تابستانه مجلس حق نمایندگان ضایع می شود زیرا در صورت حذف تعطیلات تابستانی، آنها زمانی برای خانواده های خود نخواهند داشت.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران ، علی مطهری در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۱۱ تیر) مجلس شورای اسلامی طی تذکری خطاب به علی لاریجانی گفت: شما در موافقت از یک فوریت طرح حذف تعطیلات تابستانی نمایندگان مجلس اعلام کردید که متن آن با ماده ۸۴ آیین نامه کنونی فرقی ندارد در حالیکه در ماده ۸۴ ذکر شده تعطیلات تابستانی مجلس در هر سال ۳۰ روز است.
نماینده مردم تهران در مجلس افزود: در تبصره یک این طرح، حداکثر زمان جهت سرکشی به حوزه انتخابیه را ۴ ماه تعیین شده و بنابراین هیأت رئیسه قادر خواهد بود تعطیلات تابستانی نمایندگان را منتفی کند.
این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: با چنین طرحی حق نمایندگان ضایع می شود زیرا در صورت حذف تعطیلات تابستانی، آنها زمانی برای خانواده های خود نخواهند داشت.
وی ادامه داد: آقای حمید رسایی به عنوان طراح این مسأله صحبت کرد در حالیکه پیش از این، غیر ازخود او و هفته نامه ۹ دی هیچ فرد و ارگانی به تعطیلات نمایندگان انتقاد نکرده بود.
علی لاریجانی با تأیید این نکته که دست هیأت رئیسه در چگونگی تعیین سرکشی به حوزه های انتخابیه و تعطیلات باز است، پاسخ گفت: هیأت رئیسه مجلس درباره کیفیت این مسأله تصمیم گیری خواهد کرد./ب2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار